صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۳ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

۲.۶ میلیون کالا و خدمات در سامانه مودیان مالیاتی کدگذاری شد

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کالا در سامانه مودیان کدگذاری شده که شرایط پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد را برای تعداد کثیری از فعالان اقتصادی فراهم می‌کند.
کد خبر : 928823

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان مالیاتی، سید محمد هادی سبحانیان امروز در نشست مشترک با اعضای کمیسیون مالیاتی اتاق بازرگانی ایران در خصوص اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور در راستای بهبود فضای کسب‌وکار مودیان، اظهار داشت: همواره منافع نظام مالیاتی با فعالان اقتصادی همسو بوده و با نگاه راهبردی و شریک اقتصادی دانستن آنها به دنبال حل و فصل موانع مالیاتی پیش روی فعالان اقتصادی و تسهیل امور مالیاتی مودیان هستیم.

وی در خصوص مزیت قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، افزود: با اجرای قانون مزبور تمام کالا‌ها و خدمات کدگذاری شده و به لحاظ مالیاتی بطور یکسان با آنها برخورد می‌شود. از سوی دیگر با بهره‌گیری از چنین اقداماتی از رسیدگی‌های سلیقه محور نیز پرهیز شده که این موضوع به تدریج می‌تواند تحولی عظیم و شفاف را در نظام مالیات ستانی به همراه داشته باشد.

پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد برای  فعالان اقتصادی فراهم شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر دو میلیون و ۶۰۰ هزار کالا کدگذاری شده که شرایط پیش‌بینی پذیر بودن اقتصاد را برای تعداد کثیری از فعالان اقتصادی فراهم می‌کند.

سبحانیان در خصوص صدور اظهارنامه پیش فرض در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: برای مودیانی که مجموع فروش آنها بالای ۱۸ میلیارد تومان بوده برای نخستین بار اظهارنامه پیش فرض تهیه شد تا امور مالیاتی مودیان تسهیل و به سمت عدالت سوق یابد. همچنین اقدامات آموزشی متنوعی برای آگاهی بخشی به مودیان با هدف شفاف‌سازی امور و ارتقای عدالت مالیاتی در میان آحاد مختلف جامعه از سوی نظام مالیاتی تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: طی یک سال و نیم اخیر به منظور رفع چالش‌های فعالان اقتصادی جلسات هفتگی با مجمع کارآفرینان کشور برگزار کردیم، زیرا معتقدیم با تعامل و مفاهمه بسیاری از دغدغه‌ها و موانع برطرف و امور مربوط به مودیان تسهیل شده و بر کسب‌وکار آنها نیز اثر قابل توجهی نیز خواهد داشت.

در ادامه جلسه محمود تولایی، رئیس و دیگر اعضای کمیسیون مالیاتی اتاق بازرگانی ایران نیز ضمن تقدیر از اقدامات و رویکرد‌های حمایتی نظام مالیاتی از فعالان اقتصادی، برخی دغدغه‌های بخش خصوصی در خصوص مسائل مالیاتی را مطرح و بحث و بررسی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر