صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۷ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

تولید و درآمدزایی دانشگاه آزاد بوشهر از محل پرورش آبزیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: به‌زودی بودجه‌بندی در حوزه آبزیان و کشاورزی کلید خواهد خورد که نقش مؤثری در حوزه‌های تولیدی و درآمدزایی خواهد داشت.
کد خبر : 928802

سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح مصوبات بیست و دومین جلسه هیئت امنای این دانشگاه اظهار کرد: این جلسه با حضور مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، اعضا و مشارکت فعال استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، رؤسای دانشگاه علوم پزشکی و خلیج فارس و نماینده شورای انقلاب فرهنگی برگزار شد.

وی اضافه کرد: سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر همه‌ساله از شهریورماه آغاز و تا پایان مردادماه سال آینده تعیین شده، از این رو محور اصلی این جلسه تصویب بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در هیئت امنا بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در جلسه هیئت امناء، فرآیند اجرایی بودجه استان بوشهر در حوزه آموزشی و پژوهشی در چارچوب مشخصی طراحی شد، توضیح داد: از نکات بسیار مهم در بودجه‌بندی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر برای سال آینده که مورد تأکید و اهتمام ویژه سازمان مرکزی بوده، پیشبرد فعالیت‌ها در حوزه درآمد‌های غیرشهریه‌ای است که مأموریت‌گرایی برای تمامی حوزه‌ها و واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برای سال مالی آینده تدوین و طراحی شد.

رازقی متذکر شد: استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های بی‌شمار در حوزه دریا و سواحل، نفت، گاز، انرژی، کشاورزی و نخیلات و معادن از بستر‌های متعدد برای انجام فعالیت و اخذ طرح‌های برون‌دانشگاهی برخورداراست.

وی یادآور شد: در تفاهم‌نامه‌‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با هلدینگ نفت و گاز قرارگاه خاتم‌الأنبیاء منعقد کرد، بستر و شرایط ورود در زمینه‌های طرح‌های پژوهشی، مشاوره‌ای و آموزش در پروژه‌های نفت و گاز ایجاد شده و استان بوشهر به‌عنوان یک مرکز علمی، نقش اجرایی و هماهنگی را در این راستا ایفا خواهد کرد.

بودجه‌بندی در حوزه آبزیان و کشاورزی کلید می‌خورد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر متذکر شد: این دانشگاه کریدور ورودی سایر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور محققان و پژوهشگران دانشگاه به ظرفیت‌های بسیار بالای حوزه انرژی در بوشهر معرفی شده است.

رازقی عنوان کرد: بسیاری از طرح‌های فنی و مدیریتی قابلیت اجرایی در پروژه‌های فوق را دارند و استان بوشهر با حضور و انعقاد تفاهم‌نامه، مسیری هموار برای ورود در این مسیر ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: بودجه‌بندی در حوزه آبزیان و کشاورزی در سال آینده رسماً به صورت عملیاتی کلید خواهد خورد که نقش مهم و مؤثری در حوزه‌های تولیدی و درآمدزایی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه به‌دلیل بُعد مسافت مجتمع بزرگ آموزشی این واحد دانشگاهی با شهر بوشهر در شرایط کنونی این مجتمع مورد استفاده قرار نداشته و دانشگاه را با کمبود زیرساخت مواجه ساخته، ادامه داد: با توجه به شرایط مکانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به‌عنوان واحد مرکز استان، نبود یک مجتمع متمرکز در شهر بوشهر به‌منظور انجام ارکان دانشگاه، ساخت مجتمعی برای این واحد دانشگاهی در محدوده شهر بوشهر مدنظر است تا به پراکندگی آموزشی در این استان پایان داده شود.

رازقی تشریح کرد: تأمین هزینه‌های ساخت این مجتمع از محل تبدیل به احسن کردن ابنیه فرسوده و غیرقابل استفاده واحد بوشهر با اولویت‌بندی و اخذ مجوز از سازمان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر