صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۴۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

لیتوانی یک پایگاه نظامی آلمانی در نزدیکی مرز روسیه می‌سازد

وزیر دفاع لیتوانی، تخمین زد که این کشور طی سه سال آینده بیش از ۱ میلیارد یورو برای توسعه پایگاه نظامی برای آلمان، به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های ساختمانی در تاریخ خود، هزینه خواهد کرد.
کد خبر : 928786

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، لیتوانی ساخت یک پایگاه نظامی را در نزدیکی مرز روسیه آغاز کرد. قرار است این پایگاه پس از تکمیل تا پایان سال ۲۰۲۷، حداکثر ۴ هزار سرباز آلمانی آماده رزم را در خود جای دهد.

این اولین استقرار دائمی خارجی برای ارتش آلمان از زمان جنگ جهانی دوم است. آلمان در سال ۲۰۲۳ متعهد شد که نیروهای خود را به لیتوانی، به عنوان یکی از اعضای ناتو و اتحادیه اروپا در مرز روسیه، بفرستد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، این تصمیم را با استقرار نیروهای متحد در آلمان غربی در طول جنگ سرد مقایسه کرد که برای دفاع از اروپای غربی در برابر حمله احتمالی شوروی وارد عمل شده بودند.

رایمونداس وایکسنوراس، وزیر دفاع لیتوانی، تخمین زد که این کشور طی سه سال آینده بیش از ۱ میلیارد یورو برای توسعه این پایگاه، به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های ساختمانی در تاریخ خود، هزینه خواهد کرد.

وایکسنوراس در حاشیه مراسم رونمایی از این پروژه، آن را یک «سرمایه‌گذاری عظیم» برای یک کشور ۲.۹ میلیون نفری با یک دهم اقتصاد آلمان معرفی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر