صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۶ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

محکومیت عجیب پیرزن 99 ساله در دادگاه؛ خوش‌خدمتی آلمان برای جلب رضایت اسرائیل حدومرز ندارد

دادگاهی در آلمان درخواست تجدید نظر یک پیرزن ۹۹ ساله که به دلیل شغلش به عنوان منشی فرمانده نازی‌ها در اردوگاه کار اجباری اشتوتهوف در دوران جنگ دوم جهانی محکوم شده بود را نپذیرفت.
کد خبر : 928782

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، فورشنر به این دلیل محکوم شد که قضات تشخیص دادند که او از کشتار ۱۰ هزار و ۵۰۵ زندانی از طریق گاز در اردوگاه کار اجباری در نزدیکی شهر دانزیگ (گدانسک امروزی) اطلاع داشت و «آگاهانه از آن حمایت کرده است.»

دادگاهی در آلمان درخواست تجدید نظر یک پیرزن ۹۹ ساله که به دلیل شغلش به عنوان منشی فرمانده نازی‌ها در اردوگاه کار اجباری اشتوتهوف در دوران جنگ دوم جهانی، به همکاری در بیش از ۱۰ هزار قتل متهم شده بود را رد کرد. از او به عنوان «منشی شیطان» یاد می‌شود.

دیوان فدرال دادگستری آلمان روز سه‌شنبه ۲۰ اوت (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) محکومیت «ایرمگارد فورشنر» که در دسامبر ۲۰۲۲ از یک دادگاه ایالتی در اتسهوهه واقع در شمال آلمان، به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود را تایید کرد.

وکلای خانم فورشنر در جلسه ماه گذشته دادگاه فدرال در لایپزیگ این تردید را مطرح کردند که او احتمالا به عنوان عنصر معنوی در جنایات مرتکب شده توسط فرمانده و سایر مقامات ارشد اردوگاه نقشی نداشته و در واقع از آنچه در اردوگاه کار اجباری اشتوتهوف می‌گذشته آگاه نبوده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر