صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

ابلاغ ۷ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پرستاران

رئیس کل سازمان نظام پرستاری از ابلاغ ۷ هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقات پرسنلی، افزایش مبلغ اضافه کاری پرستاران و استخدام ۲۵ هزار نیرو در وزارت بهداشت خبر داد.
کد خبر : 928744

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد نجاتیان، در رابطه با پیگیری‌های انجام شده در نهاد‌های عالی رتبه کشور برای رسیدگی به مطالبات پرستاران، گفت: با تاکید وزیر کشور ۷ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت معوقات پرسنلی، افزایش مبلغ اضافه کاری پرستاران و استخدام ۲۵ هزار نیرو در وزارت بهداشت ابلاغ شد.

وی افزود: در چند روز گذشته جلسات بسیار مهمی در سطوح عالی کشور برای پیگیری مطالبات پرستاران برگزار شد و سازمان نظام پرستاری به نمایندگی از پرستاران در نهاد‌های قانونی در بالاترین سطح خواسته‌های بحق و درست جامعه پرستاری را منتقل کرد.

نجاتیان گفت: در یکی از این جلسات در سازمان بازرسی کل کشور همه موضوعاتی که نگرانی این روز‌های جامعه پرستاری است مثل کمبود پرستار، پایین بودن سطح کلی حقوق و دستمزد، اضافه کاری‌های اجباری، پایین بودن مبلغ اضافه کار، امنیت شغلی و موضوع تعرفه گذاری و معوقات آن به طور جدی مطرح شد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: در این جلسه قرار شد سازمان بازرسی کل کشور مشکلات پرستاران را از نظر قضائی پیگیری کند و اگر در مواردی کم کاری شده است، مسئولان قوه قضائیه به صورت قضائی وارد شوند و اگر در جا‌هایی نیاز به اصلاح قانون هست نهاد‌های قضائی پیگیری کنند.

نجاتیان گفت: مهم‌ترین جلسه‌ای که برای پیگیری مطالبات پرستاران برگزار شد، جلسه دبیرخانه شورای امنیت کشور و جلسه‌ای بود که در حضور وزیر کشور برگزار شد. در این جلسه مطالبات پرستاران در بالاترین سطح مسئولان کشور مطرح شد. در این جلسه نیز سازمان نظام پرستاری کشور به نمایندگی از پرستاران موضوعات و دغدغه‌های پرستاران را مطرح کرد و مسئولان وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی نیز در این جلسه الزامات اجرا و تحقق خواسته‌های پرستاران را اعلام کردند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: در این جلسه همه شرکت کنندگان از جمله وزیر کشور بر به حق بودن خواسته‌های پرستاران تاکید کردند و به این نکته اشاره کردند که این درخواست‌های به حق پرستاران باید اجابت شود. اما موضوع بسیار مهم این است که پیگیری‌های این مطالبات نباید موجب اختلال در ارائه خدمات پرستاری به مردم شود.

مصوبات مهم جلسه برای پرستاران

نجاتیان گفت: در نهایت با تاکید وزیر کشور قرار شد وزارت بهداشت، پیگیری‌های لازم را برای پرداخت مبلغ ۷ هزار میلیارد تومانی (۷ همت) که به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است انجام دهد و تاکید شد که این مبالغ باید در حوزه پرداخت‌های پرسنلی با اولویت پرستاران انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد سازمان امور اداری و استخدامی با همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری درباره افزایش مبلغ اضافه کاری برای کارکنان بالینی و برای میزان حضور در بیمارستان‌ها مبلغ اضافه کار را افزایش دهند.

اضافه کاری پرستاران باید ساعتی ۱۰۰ هزار تومان شود

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: اصل افزایش اضافه کاری پرستاران در شورای امنیت کشور مورد تاکید قرار گرفت ولی درباره میزان و رقم آن قرار شد که سازمان امور اداری و استخدامی با همکاری سازمان نظام پرستاری اقدام کند و سازمان نظام پرستاری همچنان بر مبلغ ۱۰۰ هزار تومان پافشاری می‌کند.

نجاتیان درباره مجوز استخدام نیز اظهار داشت: آنچه مورد تاکید قرار گرفت این بود که به وزارت بهداشت مجوز استخدام ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی داده شود که پیش بینی می‌کنیم حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد این عدد در حوزه پرستاری اتفاق بیافتد. این اقدام می‌تواند به صورت ریشه‌ای مسئله کمبود نیروی پرستاری را جبران کند.

نامه مکتوب نظام پرستاری به شورای امنیت کشور

وی افزود: سازمان نظام پرستاری همچنین طی یک نامه مکتوب و مفصل همه راه حل‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت حوزه پرستاری را به شورای امنیت کشور ارسال کرده که امیدواریم در حوزه‌های مختلف مثل سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی، وزارت بهداشت، مجلس به این موضوع رسیدگی شود و بتوانیم در یک بازه زمانی سه ماهه بخش عمده‌ای از این مشکلات را یا حل کنیم یا راه حل اساسی آن تدوین شود و اگر نیاز به قانون دارد، اقدامات اساسی در این حوزه انجام شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: خوشبین هستیم که با ورود نهاد‌های عالی رتبه کشور، مشکلات پرستاران پیگیری و رفع شود و این اطمینان خاطر را به همکارانمان می‌دهیم که سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده قانونی پرستاران به طور جدی بدون تعارف و با صلابت مطالبات پرستاران را در نهاد‌های قانونی پیگیری می‌کند و چنانچه در این راه به مشکلاتی بخوریم حتماً مشکلات را در روز پرستار به اطلاع جامعه پرستاری می‌رسانیم.

نجاتیان افزود: من مانند گذشته از همکاران پرستار در سراسر کشور خواهش می‌کنم مواظب باشند اعتراضات و تجمعات خللی در ارائه خدمات سلامت به مردم ایجاد نکند، همچنان ارائه خدمات خوب و به موقع به مردم خط قرمز ماست که نباید از آن عدول کنیم و امیدواریم جامعه پرستاری مثل همیشه ایثارگرانه در این مقطع هم حسن نیت خود را نسبت به مردم و جامعه نشان دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرستاری
ارسال نظر