صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۲ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
در مراسم رونمایی از تندیس «وزیر خارجه مقاومت»؛

کنعانی: تجلیل از شهید امیرعبداللهیان تکریم و تجلیل از یک فرهنگ است/ خسروپناه: شهید امیرعبداللهیان توانست همزمان دیپلمات و نیروی میدانی باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه در مراسم رونمایی از تندیس وزیر خارجه مقاومت گفت: شهید امیرعبداللهیان، حمایت از مسئله فلسطین را نه به عنوان یک وظیفه اداری و مسئولیت سازمانی، بلکه به عنوان یک وظیفه ایمانی و اخلاقی می‌دانست.
کد خبر : 928727

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مراسم رونمایی از تندیس وزیر خارجه مقاومت اظهارکرد: تجلیل از شهید امیرعبداللهیان، نه فقط تجلیل از یک شهید، بلکه تکریم و تجلیل از یک فرهنگ است.

وی افزود: به عنوان کسی که در طول ۱۵ سال گذشته با حسین امیرعبداللهیان عزیز ارتباط مستقیم و مستمر داشتم، عرض می‌کنم که ایشان در هر جایگاه، پست و عنوانی که بود، دل و فکرش با مقاومت و مسئله فلسطین عجین بود.

کنعانی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان، حمایت از مسئله فلسطین را نه به عنوان یک وظیفه اداری و مسئولیت سازمانی، بلکه به عنوان یک وظیفه ایمانی و اخلاقی می‌دانست

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: او زبان گویای مقاومت و ملت مظلوم فلسطین و دیگر ملت‌های تحت ستم رژیم صهیونیستی و نظام سلطه در منطقه بود.

وی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان به معنای واقعی کلمه، زبان رسای ملت مظلوم فلسطین در مجامع بین‌المللی بود. حسین امیرعبداللهیان در دفاع از مقاومت دچار لکنت نمی‌شد و در رساندن صدای مظلومیت ملت فلسطین هرگز تردید نمی‌کرد.

کنعانی تصریح کرد: من بار‌ها در نشست‌های مختلف دیده‌ام که شهید امیرعبداللهیان حمایت از مسئله فلسطین را یک مسئولیت انسانی و ایمانی برای خود می‌دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه شهید امیرعبداللهیان اگرچه مناره‌ای از اخلاق اسلامی و انسانی بود، اما هر زمان که مسئله فلسطین و مقاومت مطرح می‌شد،  با صلابت و قدرت بود و ذره‌ای تردید به خود راه نمی‌داد، اظهارداشت: شهید هنیه بار‌ها به شخصه به من گفتند که شهید امیرعبداللهیان نه تنها وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بلکه وزیر امور خارجه مقاومت هستند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم اظهارکرد: در عملیات وعده صادق بیش از ۲۰۰ موشک به سمت رژیم صیهونیستی شلیک شد، اما یک بیانیه علیه ایران صادر نشد؛ علت این امر، قدرت دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان بود.

وی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان سال‌ها در وزارت خارجه خدمت کرد و سه سال به‌عنوان وزیر خارجه فعالیت داشت، افزود: ایشان توانست هم‌زمان یک دیپلمات و یک نیروی میدانی باشد و این موضوع در الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان به‌خوبی تلفیق شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: سؤال من این است: الگوی حکمرانی شهید دکتر امیرعبداللهیان چه بود؟ ایشان با چه الگویی توانستند با تعاملات بین‌المللی و دفاع از جریان مقاومت، ایران را به جایگاهی برساند که پس از عملیات «وعده صادق» هیچ بیانیه‌ای علیه ایران صادر نشد؟

حجت‌الاسلام خسروپناه ادامه داد: در عملیات «وعده صادق» بیش از ۲۰۰ موشک از خاک ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد، اما هیچ‌یک از سازمان‌های بین‌المللی بیانیه‌ای در محکومیت این حملات صادر نکردند.

وی ضمن بیان درخواستی از وزارت امور خارجه تصریح کرد: هر وزیری که از ایران به هر کشور دنیا اعزام می‌شود، باید بر اساس  الگوی حکمرانی سیاست خارجی شهید امیرعبداللهیان عمل کند. الگوی حکمرانی سیاست خارجی ایشان مبتنی بر منظومه فکری امامین انقلاب است. هر جا که وزارت خارجه گام‌های بزرگی برداشته، به دلیل تبعیت از این الگوی حکمرانی بوده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ساختن تندیس برای شهید امیرعبداللهیان خوب است اما آنچه مهم‌تر و ماندگارتر است، تدوین و تصویب و تدریس الگوی حکمرانی سیاست خارجی شهید امیرعبداللهیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر