صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سردار مویدی: مسیر تردد زائران به صورت هوشمند کنترل می‌شود

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: با بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند مسیر‌های تردد زائران در محور‌های مواصلاتی به صورت برخط رصد و پایش می‌شود.
کد خبر : 928719

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار علی مویدی خرم آبادی رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه آئین معنوی پیاده روی اربعین حسینی بیانگر ارادت قلبی دلدادگان به حضرت سیدالشهدا (ع) و مروج فرهنگ ایمان و آزادگی است گفت: انسجام بخشی دینی، انتقال مؤلفه‌های ارزشی قیام حسینی به دیگر ادیان، تقویت ایثار و فداکاری تنها نمونه‌ای از آثار و برکات اربعین حسینی است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به هم افزایی بین بخشی برای خدمت رسانی مضاعف به زائران حسینی افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی تمامی امکانات و تجهیزات رده‌های امدادی و خدماتی کشور در این ایام معطوف به تأمین امنیت زوار گردیده که پلیس هم از این قاعده مستثنی نبود و با تشکیل کمیته‌های تخصصی و برگزاری جلسات متعدد با رده‌های درون و برون سازمانی سعی بر ایفای نقشی مؤثر داشته است.

وی ادامه داد: پلیس پیشگیری هم‌گام با سایر رده‌های انتظامی و سایر سازمان‌ها با عمل به مأموریت کنترل لایه به لایه جمعیت و تأمین امنیت محور‌های مواصلاتی منتهی به مرز و پیشگیری از وقوع جرایم خصوصاً سرقت تلاش نموده است تا در نهضت خدمت رسانی به محبان اباعبدالله الحسین (ع) موثر واقع شود.

سردار مویدی تصریح کرد: پلیس پیشگیری برای توسعه و بهبود فرآیند خدمت رسانی به زائران ضمن تعامل با سپاه، بسیج و ارتش، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، اورژانس، امداد جاده‌ای، شرکت‌های امداد خودرویی را برای تأمین امنیت خطوط ریلی و هوایی و کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، یگان امداد، ایستگاه‌های بازرسی طول مسیر تردد را بکارگیری کرده است.

وی در تشریح فرآیند بسیج امکانات پلیس پیشگیری برای امنیت آفرینی بیان داشت گفت: تقویت ۴۸ ایستگاه بازرسی ثابت و راه اندازی و استقرار ۸۱ ایستگاه بازرسی موقت به صورت ترکیبی با حضور عوامل پاوا، آگاهی و مواد مخدر، تقویت بنیه انتظامی و عملیاتی ۲۸ اردوگاه ثابت و موقت اتباع بیگانه با ظرفیت بیش از ۴۷ هزار نفر از جمله این اقدامات است.

سردار مویدی با بیان اینکه به منظور رصد و پایش هوشمند مسیر‌های تردد زائران در محور‌های مواصلاتی به صورت برخط از سامانه‌های هوشمند و تجهیزات مدرن بهره‌گیری شده است تصریح کرد: به منظور افزایش سرعت، دقت و کیفیت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، ۲۲۸ کلانتری، ۱۷۰ پاسگاه و ۸۱ فرماندهی انتظامی بخش در طول مسیر تردد زوار منتهی به شهر‌ها و پایانه‌های مرزی با ۸۰۰ واحد گشت خودرویی سه‌نفره و ۲۴۳ واحد گشت موتوری دونفره در طول مسیر جاده‌ای بکارگیری شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه پلیس پیشگیری با اقدامات جهادی از جمله رده‌های انتظامی مؤثر در تأمین نظم و امنیت مناسبت اربعین حسینی است خاطرنشان کرد: تا بازگشت تمامی زائران حسینی به کشور انتظام بخشی مقتدرانه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر