صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
رئیس پژوهشگاه رویان:

رشد تعاملات بین رشته‌ای جامعه علمی/تبادل تجربه برای درمان بیماری ها ضرورت دارد

رئیس پژوهشگاه رویان با تعاملات بین رشته‌ای جامعه علمی موفق به برداشتن قدم‌های جدید شده است. محققان سراسر دنیا به طور جدی در کشور‌های مختلف روی این مباحث کار می‌کنند. باید با تبادل تجربه سرعت رشد این دانش‌ها را منطقی‌تر کنیم تا بتوانیم به بیماران خدمت‌رسانی کنیم.
کد خبر : 928711

دکتر عبدالحسین شاهوردی امروز در نشست خبری بیست و پنجمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان و جایزه دکتر کاظمی که در پژوهشگاه رویان برگزار شد، گفت: شبکه علمی بین‌المللی که در این مدت در قالب کنگره رویان شکل گرفته به سرعت اجرای برنامه‌های علمی رویان کمک بسزایی کرده است.

وی افزود: همچنین این برنامه ها باعث ایجاد اعتماد بین پژوهشگران داخلی و خارجی این حوزه شده است.

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل، بیستمین کنگره فناوری سلول‌های بنیادی و نوزدهمین سمینار پرستاری و مامایی به صورت همزمان برگزار می‌شود، گفت: در این کنگره‌ها به موضوعات جدید و بین‌رشته‌ای پرداخته می شود.

شاهوردی با تاکید بر اینکه اکنون در مرحله  ای هستیم که مرز‌های بین مهندسی، بیولوژی و پزشکی برداشته شده، گفت: با تعاملات بین رشته‌ای جامعه علمی موفق به برداشتن قدم‌های جدید شده است.محققان سراسر دنیا به طور جدی در کشور‌های مختلف روی این مباحث کار می‌کنند.باید با تبادل تجربه سرعت رشد این دانش‌ها را منطقی‌تر کنیم تا بتوانیم به بیماران خدمت‌رسانی کنیم.

رئیس پژوهشگاه رویان با تاکید بر اینکه به واسطه ژن‌درمانی، تالاسمی، هموفیلی بیماری‌های صعب‌العلاج، بیماری‌های ژنتیکی قابل درمان هستند، گفت: سلول‌های بنیادی به کمک درمان ناباروری آمده‌اند تا بیمارانی که ذخیره تخمدانی کمی دارند با تزریق سلول‌های بنیادی امید درمان پیدا کنند.

هوش مصنوعی و درمان ناباروری در کنگره رویان

وی با اشاره به کاربرد هوش مصنوعی برای درمان ناباروری و سلول درمانی گفت: یکی از زمینه های کنگره رویان که امسال شهریور ماه برگزار می شود «هوش مصنوعی» است؛ این فناوری میتواند تصمیمات درمانی را راحت و وضعیت درمان آینده بیمار را پیشگویی کند.

مهندسی بافت و کنگره رویان

شاهوردی عنوان کرد: پزشکی در کشور ما خوشنام است وقتی با علوم جدید همراه می‌شود این ظرفیت را ایجاد می‌کند که پذیرش بیماران خارجی نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رویکرد دیگری که در کنگره امسال به آن توجه شده، موضوع مهندسی بافت است که به عنوان تولید قطعات یدکی بدنه انسان شناخته می‌شود، گفت: از طریق مهندسی بافت میتوان بسیاری از مشکلات بیمار و بازسازی بافت و اندام را انجام داد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره رویان گفت: بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل، بیستمین کنگره فناوری سلول‌های بنیادی و نوزدهمین سمینار پرستاری و مامایی به صورت همزمان با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی در تاریخ ۷ تا ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شوند.

جایزه دکتر کاظمی به ۲ پژوهشگر اعطا می شود

در ادامه پروانه افشاریان گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص جشنواره تحقیقاتی بین‌المللی رویان، اعطای «جایزه دکتر کاظمی Kazemi prize» است. این جایزه  به پژوهشگران برجسته صاحب نظر و تأثیرگذار در حوزه زیست شناسی اعطا می‌شود.

وی در خصوص شرایط فرد برگزیده گفت: اگر محققان اچ ایندکس بالای ۵۰، استناد علمی به مقالات بیش از ۲۵ هزار بار، تأثیرگذاری چشم‌گیر و همچنین آدرس مکاتبه آکادمیک به عنوان تاییدیه علمی داشته باشند به عنوان برگزیده انتخاب می شوند.

افشاریان با بیان اینکه این جایزه از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون به ۵ پژوهشگر برجسته اعطا شده است، گفت: جایزه دکتر کاظمی تاکنون پژوهشگرانی از کشور‌های آمریکا، آلمان، هلند و ایتالیا اعطا شده است. امسال نیز هشت نفر مورد تایید قرار گرفتند. شرط این جایزه که حضور در مراسم است را مطرح کردیم. سپس اسامی ۷ نفر به شورای سیاستگذاری جایزه ارسال شد. بعد از تبادل نظر از بین برندگان ۲ نفر انتخاب شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر