صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۴ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

صلح و سازش ۱۶۰ میلیارد ریالی در پرونده قضایی یک شرکت دانش‌بنیان

پرونده قضایی اختلاف سهامداران یک شرکت دانش‌بنیان حوزه فناوری نانو و شرکت سرمایه‌گذار، در مجتمع حل اختلاف تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان در پارک فناوری پردیس به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال به صلح و سازش منتهی شد.
کد خبر : 928699

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به دنبال ثبت دادخواست توسط یکی از سهامداران یک شرکت دانش‌بنیان حوزه فناوری نانو از طریق دفاتر خدمات قضایی و ارجاع پرونده اختلافی به مجتمع حل اختلاف تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان، بررسی این پرونده در دستور کار این شورا قرار گرفت.

در این پرونده که در شعبه شماره ۲۶۲۷ مجتمع حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان رسیدگی شد، بعد از ابلاغ قضایی و تعیین وقت، اولین جلسه رسیدگی با حضور طرفین اختلاف، وکلا و حضور سرپرست و قاضی مجتمع و اعضای شعبه مربوطه برگزار و طی آن اظهارات طرفین دریافت گردید. سپس با توجه به عدم توافق طرفین به‌دستور قاضی مجتمع پرونده جهت بررسی حقوقی و مشاوره به بخش مشاوره حقوقی مجتمع ارجاع شد.

با توجه به تفاهم نمایندگان حقوقی و وکلای طرفین طی جلسه مشاوره، در جلسه دوم رسیدگی علیرغم وجود زمینه‌های توافق، همچنان توافق حاصل نشد که با پیگیر‌های متعدد، مذاکره و میانجیگری با سهامداران اصلی و خرد، شرکت سرمایه‌گذار و وکلای طرفین، در نهایت طی جلسه چهارم طرفین به حل اختلاف از طریق یک ساز وکار مالی و اجرایی به منظور تبادل مالی به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال به تفاهم رسیدند.

با اعلام رضایت طرفین، با تایید اعضای شعبه ۲۶۲۷ و تایید قاضی مجتمع، رای صلح و سازش صادر و گزارش اصلاحی و دادنامه نهایی از طریق سامانه ثنا به طرفین ابلاغ گردید.

 طبق سازوکار شعب صلحی شورا‌های حل اختلاف، توافق و تعهدات طرفین اختلاف در صورت تایید و امضای صورتجلسه اصلاحی و صدور دادنامه نهایی، لازم الاجرا بوده و از طریق شعب اجرای احکام دادگستری قابل اجرا است.

 مجتمع ۲۶ حل اختلاف تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان به‌عنوان اولین مجتمع شورای حل اختلاف تخصصی حوزه دانش‌بنیان کشور به‌منظور رسیدگی تخصصی به اختلافات فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری تاسیس شده است.

این مجتمع با دو شعبه رسیدگی و حضور ۶ نفر به‌عنوان اعضای شعب که از نخبگان و افراد موثر زیست بوم نوآوری و فناوری در حوزه‌های مختلف علمی کشور هستند؛ به ارائه خدمات حقوقی و قضایی مرتبط با حل اختلاف می‌پردازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر