صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۱۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
مربی والیبال در گفت و گو با آنا:

تشکیل کمیته انضباطی شروع خوبی برای مقابله با بازیکن سالاری است/ هنوز تبدیل به درخت تنومند نشده ایم

مربی والیبال ایران گفت: نمی توانیم به شکلی عمل کنیم که یک استعداد را از بین ببریم و بیشتر باید آنها را آگاه کنیم.
کد خبر : 928686

محمدرضا تندروان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص کمیته انضباطی صابر کاظمی و فدراسیون والیبال که به دوسال محرومیت قطعی وی ختم شد اما با وساطت میلاد قائمی فدراسیون از موضع خود پایین آمد و احتمالا از محرومیت وی صرف نظر خواهد کرد، گقت: بازیکن باید تمکین کند و وقتی به اردو تیم ملی دعوت می شود به اردو بیاید و کار خود را به شکل کامل انجام دهد. یکسری موارد از جمله مصدومیت می تواند نیامدن ملی پوش به اردو را توجیه کند. احتمالا این مورد برای کاظمی نبود و در نهایت به کمیته انضباطی کشیده شد.

امیدوارم با ملایمت بیشتری برخورد  شود

وی افزود: در کل ورزش ما، تنبیه نباید به گونه ای باشد که بازیکن را زده کند و باعث از دست رفتن یک استعداد شود. بلکه باید به سمت یادآوری و آگاه کردن ورزشکاران برود. با توجه به قاطعیت فدراسیون والیبال فکر می کنم این اتفاق برای کاظمی افتاد. خود این تنبیه هم می تواند محرومیت و هم می تواند تذکر باشد. بعد از تشکیل این جلسه تحرکاتی به وجود آمد و  بازیکن پشیمان شد. شاید هم موارد دیگری باشد که ما از آنها بی اطلاع هستیم. همچنان رأی صادر نشده است و امیدوار هستم با ملایمت بیشتری برخورد  شود.

 هنوز یک نهال هستیم و تبدیل به یک درخت تنومند نشده ایم

این مربی در پاسخ به این سوال که آیا نباید با قاطعیت بیشتری با بازیکنانی که نسبت به اهمیت موضوع تیم ملی آگاه نیستند برخورد کرد گفت: نمی توانیم به شکلی عمل کنیم که یک استعداد را از بین ببریم. در حد یادآوری جایگاه تیم ملی برای ورزشکار کافی است. خیلی از بازیکنان مطرح جهان به راحتی می گویند ما برای تیم ملی بازی نمی کنیم. این تنش در تیم ملی بلغارستان دیده می شود. این چالش ها را بلغارستان با دو تا از ستاره های خود دارد و از این بابت خیلی ضرر نیز می کند. جامعه والیبال کشور ما هنوز یک نهال است و تبدیل به یک درخت تنومند نشده است. به همین دلیل باید تمام پتانسیل ها در اختیار والیبال کشورمان قرار بگیرند تا در جهان جایگاهمان به خطر نیفتد. باید به گونه ای رفتار کنیم که بازیکن سالاری نیز به وجود نیاید. تشکیل کمیته های انضباطی شروع خوبی است. ورزشکاران متوجه شدن بحث جدی است و اعتبار و هویت ملی در میان است. اگر شرایط یک بازیکنی خوب نباشد اعتبار باقی ورزشکاران و تیم ملی نیز زیر سوال می رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر