صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۹ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

کره شمالی مرزهایش را به روی گردشگران می‌گشاید

بنا بر گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا، دو شرکت گردشگری که دفتر مرکزی‌شان در شهرهای پکن و شن‌یانگ چین مستقر است، آگهی‌های آنلاین جداگانه‌ای درباره پذیرش گردشگر برای کره شمالی منتشر کرده‌اند.
کد خبر : 928575

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دو شرکت توریستی که با دولت کره شمالی همکاری دارند، اعلام کردند که این کشور از زمستان ۲۰۲۵ میلادی، حدود پنج سال پس از بسته شدن کامل مرزهایش به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بار دیگر بطور محدود به گردشگران بین‌المللی اجازه ورود به این کشور را خواهد داد.

بنا بر گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا، این دو شرکت گردشگری که دفتر مرکزی‌شان در شهرهای پکن و شن‌یانگ چین مستقر است، آگهی‌های آنلاین جداگانه‌ای درباره این خبر منتشر کرده‌اند.

بر اساس آگهی آنها، تورهای گردشگری می‌توانند در جریان سفرهای برنامه‌ریزی شده به کره شمالی، از شهر کوهستانی سامجیون (Samjiyon) زادگاه کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره شمالی دیدن کنند.

این دو شرکت می‌گویند که تاییدیه‌های لازم برای سفر به شهر سامجیون را از شرکای محلی خود در کره شمالی دریافت کرده‌اند و تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی مجوزهای لازم برای بازدید از دیگر نقاط این کشور را نیز دریافت خواهند کرد.

تاریخ دقیق این سفرها هنوز اعلام نشده و این شرکت‌ها می‌گویند پس از دریافت مجوز بازدید از پیونگ یانگ و دیگر مکان‌ها، تاریخ دقیق تورهای زمستانی را اعلام می‌کنند.

هنوز روشن نیست که شهروندان چه کشورهایی اجازه سفر به کره شمالی را خواهند داشت؛ اما کیم جونگ اون پیش از این گفته بود که بازدیدکنندگان از کشورهای «دوست» از جمله روسیه و چین در اولویت هستند.

پس از همه‌گیری ویروس کرونا که باعث شد مرزهای کره شمالی برای چند سال به روی تقریبا همه جهان بسته شود، کیم سرانجام امسال و همزمان با گسترش مشارکتهای کشورش با روسیه در پی جنگ اوکراین، اجازه داد که گروه‌های کوچکی از گردشگران روس به این کشور سفر کنند.

بر همین اساس حدود ۱۰۰ گردشگر روس در اوایل سال جاری با هواپیما از ولادی‌وستوک وارد کره شمالی شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی
ارسال نظر