صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۹ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

جلوگیری از روند بحران حوزه آبریز دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت‌های اخیر درباره احیای دریاچه ارومیه که منجر به تثبیت حالت پایدار دریاچه ارومیه شده، گفت: در چند سال اخیر موجب جلوگیری از روند بحران حوزه آبریز دریاچه ارومیه شده‌ایم.
کد خبر : 928545

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست شورای سیاستگذاری دبیرخانه همایش ملی «ایده‌ها و راهکار‌های نوین در توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه» به همت دبیرخانه برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای این استان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌شرقی در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع همایش توسعه پایدار دریاچه ارومیه، ورود دانشگاه آزاد اسلامی به این موضوع خطیر را توفیقی در این زمینه دانست و استفاده کاربردی از ایده‌ها و راهکار‌ها را از اهداف همایش ملی «ایده‌ها و راهکار‌های نوین در توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه» عنوان کرد.

یوسف غفارزاده با اشاره به فعالیت‌های اخیر درباره احیای دریاچه ارومیه که منجر به تثبیت حالت پایدار دریاچه ارومیه شده، بیان کرد: در چند سال اخیر موجب جلوگیری از روند بحران حوزه آبریز دریاچه ارومیه شده‌ایم.

وی با اشاره به میزان مصرف آب استان‌های همجوار از آب‌های زیرزمینی، موضوع صرفه‌جویی در این باره را مهم‌ترین امر در حفظ منابع آبی دانست و فعالیت صنعت کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی را هماهنگ با منابع آبی استان‌ها امری مهم دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر