صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تقلید کنایه آمیز هوش مصنوعی در موسیقی آلمانی جنجال به پا کرد

یک آهنگ تقلیدی که توسط هوش مصنوعی درباره مهاجران ساخته شده است، در صحنه موسیقی آلمان جنجال‌برانگیز شد.
کد خبر : 928544

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از  گاردین، یک آهنگساز آلمانی به نام باتربرو (Butterbro) با استفاده از هوش مصنوعی آهنگی ساخته که درباره مهاجران است و در آلمان با موفقیت شگفت‌انگیزی روبه‌رو شده است و از نظر بیشترین دفعات شنیده شدن در رده ۵۰ آهنگ برتر قرار گرفته است.

این آهنگ با عنوان «Verknallt in einen Talahon» (به معنای: شیفتۀ «تالاهون»)، اشعار مدرن را که اغلب بر اساس کلیشه‌های نژادی است، با سبک پاپ دهه ۱۹۶۰ ترکیب کرده است. این آهنگ با ۳.۵ میلیون استریم در اسپاتیفای و رتبه ۴۸ در چارت موسیقی آلمان، به دلیل تولید منحصر به فرد و محتوای متن ترانه اش بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کلمه «تالهون» در زبان آلمان در تابستان ۲۰۲۴ رواج یافته است. این واژه مردان جوانی را با پیشینه عمدتاً مهاجر و رفتار نسبتاً منفی توصیف می‌کند و بازتابی از گرایش فرهنگی و تنش‌های اجتماعی آنان است. ریشه این کلمه عربی است و از عبارت «تَعال هنا» به معنای «بیا اینجا» گرفته شده است و معمولاً در زبان آلمانی با لحنی تحقرآمیز برای مردان جوان مهاجر استفاده می‌شود.

باتربرو، هنرمند سازنده این آهنگ، از یک ابزار هوش مصنوعی مولد به نام اودیو (Udio) برای ساخت این موسیقی استفاده کرده است و به باور منتقدان در مرز باریکی بین طنز و تبعیض قرار دارد.

{$sepehr_key_1327}

یک ویراستار فرهنگی به نام ماری لوییس گلدمن نگرانی‌هایی را درباره اختلاط فرهنگ جوانان مهاجر با موسیقی سنتی آلمانی مطرح کرده است و فلیسیا آقایی، نویسنده مجله موسیقی دیفاس (Diffus) نیز اصطلاح «تالهون» را توهین آمیز می‌داند و آن را ساختۀ گروه‌های راستگرای افراطی می‌داند که به دنبال بیگانه‌هراسی و اسلام‌هراسی هستند.

باوجود همه جنجال‌ها، محبوبیت این آهنگ، استفاده رو به رشد از هوش مصنوعی در تولید موسیقی را برجسته می‌کند، به طوری که سایر آهنگ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی در سبک مشابه در رسانه‌های اجتماعی آلمان مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر