صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۹ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

هوش مصنوعی چطور به ماینینگ بیت کوین کمک می‌کند؟

استخراج ارز دیجیتال در ۱۰ سال اخیر از سودآورترین روش‌های کسب درآمد بوده است. با وجود سود چشمگیر در خرید و معامله رمزارزها، استخراج کریپتوکارنسی همچنان طرفداران بیشتری دارد.
کد خبر : 928516

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، استخراج ارز دیجیتال در ۱۰ سال اخیر از سودآورترین روش‌های کسب درآمد بوده است. با وجود سود چشمگیر در خرید و معامله رمزارزها، استخراج کریپتوکارنسی همچنان طرفداران بیشتری دارد. اما با ظهور هوش مصنوعی، بازی به‌طور کامل تغییر کرد. ساده‌ و بهینه‌سازی تمام فرایندهای ممکن، موجب شد تا هوش مصنوعی راه خود را به دنیای کریپتوکارنسی پیدا کند. حال، هوش مصنوعی سرکی به ماینینگ بیت کوین نیز کشیده و به طرز شگفت‌انگیزی، استخراج بیت کوین را بهینه‌سازی کرده است. در همین راستا، در ادامه به بررسی تاثیر هوش مصنوعی در ماینینگ بیت کوین پرداخته‌ایم.

 

بهینه‌سازی مصرف انرژی در ماینینگ با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با تحلیل هزاران داده زمان و انرژی استخراج را کاهش می‌دهد که در نهایت منجر به کاهش قابل توجه انرژی و هزینه می‌شود.

افزایش کارایی سخت‌افزارهای ماینینگ با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی امکان تحلیل هزاران داده را دارد که منجر به کاهش زمان استخراج و افزایش تعداد بلاک‌های ماین شده می‌شود.

بهبود سیستم‌های خنک‌کننده و مدیریت دمای دستگاه‌های ماینینگ

هوش مصنوعی با تنظیم خودکار و هوشمند دمای مزرعه استخراج، موجب بهبود سیستم‌های خنک‌کننده می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه : تعداد بیت کوین های باقی مانده قابل ماین چقدر است؟

 

بهینه‌سازی مصرف انرژی در ماینینگ با هوش مصنوعی

در سال ۲۰۲۴، به ندرت می‌توان استخراج‌کننده «فردی» پیدا کرد. در حال حاضر شرکت‌هایی وجود دارند که به‌طور قانونی مجوز استخراج بیت کوین دارند و با استفاده از منابع زیاد خود، بیت کوین استخراج می‌کنند. حال این شرکت‌ها، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی سعی در کاهش مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن دارند. به‌طور کلی، استخراج ارز دیجیتال نیازمند صرف انرژی و هزینه زیاد است. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های فعالان محیط زیست و دولت‌ها، مصرف بی‌رویه انرژی توسط ماینرها است.

اما استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در استخراج بیت کوین، هزینه و مصرف انرژی را به شدت کاهش می‌دهد. دستگاه‌های ماینینگ هزینه و انرژی زیادی را صرف حل مسائل پیچیده ریاضی می‌کنند تا به هش مورد نظر برسند. اما هوش مصنوعی، این مصرف انرژی را بهینه‌سازی می‌کنند. هوش مصنوعی با تحلیل آنی هزاران داده مهم، به راحتی در کسری از ثانیه با کمترین انرژی ممکن، مسائل پیچیده را حل و به هش مورد نظر می‌رسد.

افزایش کارایی سخت‌افزارهای ماینینگ با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی

سخت‌افزارهای ماینینگ همان دستگاه‌های استخراج هستند که به کمک آن‌ها، می‌توان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را استخراج کرد. در ابتدا CPU ها در کنار GPU ها مسئول استخراج بیت کوین بودند. اما رفته رفته دستگاه استخراج ASIC با پیشرفته‌ترین امکانات پا به دنیای کریپتوکارنسی گذاشت. اما حالا، هوش مصنوعی می‌تواند توانایی دستگاه‌های استخراج فعلی را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

حل مسائل پیچیده تابع هش SHA-۲۵۶ بیت کوین، زمان زیادی خواهد برد. در کنار زمان، انرژی مسئله اصلی است. حال، با استفاده از هوش مصنوعی در سخت‌افزارهای ماینینگ، نه تنها می‌توان زمان استخراج هر بلاک را کاهش داد، بلکه تعداد بلاک‌های استخراج شده نیز افزایش پیدا خواهد کرد. هوش مصنوعی با بررسی هزاران یا حتی میلیون‌ها داده به‌طور همزمان، به راحتی به هش مورد نظر در کمترین زمان ممکن می‌رسد و مدت زمان استخراج را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

بهبود سیستم‌های خنک‌کننده و مدیریت دمای دستگاه‌های ماینینگ

با توجه به عملکرد قوی دستگاه‌های استخراج، دمای آن‌ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل، در تمام مزارع استخراج، از سیستم‌های خنک‌کننده به‌روز و قوی برای جلوگیری از خرابی دستگاه‌ها استفاده می‌شود. اما برای جلوگیری از خرابی دستگاه‌های خنک‌کننده و همچنین روشن کردن به موقع آن‌ها، نیاز به حضور یک مراقب خواهید داشت. ممکن است این فرد، به دلایل مختلف، نتوانند به موقع به دستگاه‌ها رسیدگی کنند و در نهایت، هم دستگاه‌های استخراج و هم خنک‌کننده‌ها دچار خرابی شوند.

اما با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان تمام این فرایند را بهینه‌سازی کرد. با استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی نوین، می‌توانید دمای هوا را به راحتی کنترل و در بهترین وضعیت قرار دهید. برای مثال، با گرم شدن محیط تا یک درجه مشخص، هوش مصنوعی شما به صورت خودکار خنک‌کننده‌ها را روشن خواهد کرد. در ادامه، پس از رسیدن دما به بهترین وضعیت، تا چند ساعت، خنک‌کننده‌ها خاموش خواهند شد تا آسیبی به آن‌ها نرسد.

هوش مصنوعی و افزایش امنیت در شبکه بیت کوین

فناوری بلاکچین خود به شکل قابل توجهی امنیت دارد. هک این سیستم به شدت سخت است و عملا کلاهبرداری در یک شبکه، غیرممکن به‌نظر می‌رسد. حال تصور کنید، هوش مصنوعی که قابلیت‌های فراوانی دارد، چطور می‌تواند امنیت شبکه بیت کوین را افزایش دهد. به‌نظر می‌رسد سازگاری هوش مصنوعی با شبکه بیت کوین، می‌تواند به راحتی تمام فرایندهای این شبکه را هوشمندسازی و غیر قابل دستکاری کند.

چالش‌ها و محدودیت‌های استفاده از هوش مصنوعی در ماینینگ بیت کوین

یکی از بزرگترین نگرانی‌های فعالان حوزه کریپتوکارنسی، عدم وجود یک مدل امن هوش مصنوعی برای استخراج است. تحلیل‌گران معتقدند که تلفیق هوش مصنوعی با استخراج بیت کوین در حال حاضر، امنیت بیت کوین را به خطر خواهد انداخت.

از دیگر چالش‌ها، می‌توان به عدم اعتماد ماینرها به هوش مصنوعی نام برد. ماینرهایی که تا به حال از سنتی‌ترین روش استخراج استفاده کرده‌اند، نمی‌توانند به راحتی سرمایه خود را به خطر بیندازند.

اما یکی از محدودیت‌های بزرگ هوش مصنوعی، عدم بروز بودن داده‌ها است. بررسی داده‌ها در لحظه، موجب از دست رفتن هزاران داده جدید خواهد شد. در نتیجه، داده‌های قدیمی‌تر اعتبار خود را از دست خواهند داد و این چنین، نتیجه به دست آمده توسط هوش مصنوعی، معتبر نخواهد بود. حال در نظر داشته باشید که چه ضررهایی ممکن است متوجه ماینرها شود.

همچنین یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های هوش مصنوعی، عدم قطعیت داده‌ها است. از آنجایی که داده‌های آموزشی هوش مصنوعی ممکن است صحیح نباشند، نتایج بدست آمده می‌توانند نادرست باشند. حتی گاهی اوقات، دستکاری داده‌ها نیز امکان‌پذیر خواهد بود. دستکاری داده‌ها در نهایت منجر به از دست دادن فرصت‌های استخراج خواهد شد.

جمع‌بندی

استخراج بیت کوین طرفداران زیادی دارد. ماین بیت کوین بسیار سود خوبی را نصیب ماینرها خواهد کرد. از طرفی، فرایند ماینینگ بیت کوین، انرژی و هزینه زیادی را مصرف خواهد کرد. اما هوش مصنوعی، می‌تواند فرایند ماینینگ بیت کوین به کلی بهینه کند. از آنجایی که حل مسائل پیچیده شبکه بیت کوین انرژی و زمان زیادی را طلب می‌کند، هوش مصنوعی می‌تواند با تحلیل هزاران داده در آن‌واحد، هزینه‌ها و انرژی‌های ماین بیت کوین را کاهش دهد. از طرفی، امنیت بیت کوین به شکل قابل توجهی با پروتکل‌های امنیتی هوش مصنوعی، افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین، خنک‌کننده‌ها نیز به‌طور کاملا خودکار و هوشمند، دمای مزرعه استخراج را کنترل و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.

 
 

انتهای پیام/

ارسال نظر