صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۹ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

دانشجویان با سیاست‌های تشویقی از گنج بی پایان دفاع مقدس بهره‌مند شوند

جانشین فرمانده سپاه فجر در امور بسیج اقشار گفت: دانشجویان با سیاست‌های تشویقی خاصی از سوی وزارت علوم بتوانند از این گنج بی پایان دفاع مقدس بهره‌مند شوند.
کد خبر : 928504

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  امیر جاهدی، جانشین فرمانده سپاه فجر در امور بسیج اقشار در جلسه رونمایی از دستاورد‌های کمیته علمی پژوهشی دومین کنگره شهدای استان فارس که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از خلأ‌های موجود در عرصه علمی و پژوهشی دفاع مقدس، بررسی علمی دستاورد‌های دفاع و خصوصاً شهدای علمی است.

وی بر زمان‌بندی و دقت و نظارت بر پیشرفت فعالیت‌ها بر اساس آن زمان‌بندی تأکید کرد و افزود: آنچه در راستای اجرای فعالیت‌های کمیته علمی پژوهشی حائز اهمیت است تداوم کار و ادامه مسیر در طول سال‌های آینده است؛ چراکه برگزاری کنگره در مقطع زمانی آبان ماه خاتمه خواهد یافت؛ اما آنچه قابل تداوم و امکان ادامه مسیر را فراهم می‌کند فعالیت علمی و پژوهشی بوده که تمام نشدنی است و وقفه بردار نیست.

جانشین فرمانده سپاه فجر در امور بسیج اقشار تأکید کرد: هممکاری همه رؤسای دانشگاه‌های استان فارس و شهرستان شیراز در زمینه فعالیت‌های کمیته علمی به کار گرفته شود تا همه ظرفیت‌ها درباره تدوین پایان‌نامه‌ها و یا سایر سرفصل‌های اشاره شده توسط کمیته علمی پای کار کنگره بیایند و دانشجویان بیشتری با سیاست‌های تشویقی خاصی از سوی وزارت علوم بتوانند از این گنج بی پایان دفاع مقدس بهره‌مند شوند.

 تقویت فعالیت‌های کمیته علمی پژوهشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره شهدای استان فارس نیز گفت: در راستای تقویت فعالیت‌های کمیته علمی پژوهشی کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس مباحثی را برای تک‌تک شهر‌ها و واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی تعریف کرده‌ایم که با اجرای بهینه و درخور شأن آنها، بخش بزرگی از دغدغه موجود برای توسعه مطالب بین دانشگاه‌های مختلف، مرتفع می‌شود و این حرکت تبدیل به نهضت در کل دانشگاه‌های آزاد استان فارس خواهد شد که محدود به شهر شیراز نخواهد بود و فرهنگ ایثار و شهادت را در همه شهر‌های استان پمپاژ می‌کند.

محمدرضا قائدی تأکید کرد: با توجه به همکاری استادان در تدوین دانشنامه علمی و همچنین سایر فعالیت‌های کمیته علمی پژوهشی کنگره شهدای استان فارس و برای تشویق هرچه بیشتر استادان برای مشارکت علمی در این رویداد، امتیازات فرهنگی در قالب امتیاز ارتقاء برای این اعضای هیئت علمی لحاظ خواهد شد.

رونمایی از استارت‌آپ ویکند مرتبط با کنگره شهدا

مسئول دبیرخانه کمیته علمی پژوهشی کنگره شهدای استان فارس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز نیز با رونمایی از سایت کنگره توضیحاتی پیرامون سایت کنگره ارائه کرد.

علی شمس‌الدینی همچنین از رونمایی گاهنامه اسوه ایثار، رونمایی از استارت‌آپ ویکند مرتبط با کنگره شهدا، رونمایی از برنامه‌های علمی و پایان‌نامه و رساله‌های مرتبط با کمیته علمی، رونمایی از اسامی ۵۴ شهید علمی استان و همچنین برگزاری یادواره شهدای علمی در اواخر شهریور و نیز همایش دین و دفاع مقدس و همایش ایثار و شهادت توسط دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و سایر اعضای کمیته علمی خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر