صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

تولید اسپری بینی ضد سرماخوردگی با جلبک قرمز دریایی در یک شرکت دانش بنیان

پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به طراحی و تولید اسپری بینی با خواص رفع علائم سرماخودرگی، کرونا ویروس و آلرژی فصلی شده‌اند؛ در ترکیبات این اسپری جلبک قرمز دریایی استفاده شده است.
کد خبر : 928477

امیرحسین اسماعیلی نماینده علمی یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: محصول تولیدی این مجموعه، اسپری بینی برای رفع علائم سرماخوردگی، کرونا ویروس و آلرژی است. در ترکیبات این اسپری کارگینان (جلبک قرمز دریایی) استفاده شده است که خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی زیادی دارد. همچنین استفاده از زایلیتول در ترکیبات آن خواص این محصول را بیشتر کرده است که برای پیشگیری از عفونت گوش میانی کاربرد دارد.

وی اظهارکرد: این اسپری علاوه بر اینکه در پیشگیری و درمان عفونت‌های باکتریایی و ویروسی دستگاه تنفسی مانند کرونا و در پیشگیری، درمان و بهبود علائم سرماخوردگی و کاهش طول دوره سرماخوردگی موثر است، از انتشار عفونت‌های باکتریایی و ویروسی به سایر اندام‌های تنفسی نیز جلوگیری می‌کند.

اسماعیلی بیان کرد: درمان خشکی و خارش مخاط بینی ناشی از سرماخوردگی، بهبود دهنده جریان هوای دستگاه تنفسی، پاکسازی بینی در صورت قرار گرفتن در معرض گرد و غبار، دود و گرده گل، درمان کمکی بعد از جراحی‌های بینی، ماندگاری مناسب در مخاط بینی به سبب وجود ویسکوزیته مطلوب از دیگر مزایای استفاده از این محصول است.

وی خاطرنشان کرد: این محصول برای افراد بالای یکسال قابل استفاده است و تداخل دارویی با سایر دارو‌ها ایجاد نمی‌کند و به علت اینکه برپایه گیاهی فرموله شده تاکنون عارضه جانبی به همراه نداشته است به طوری که حتی مادران باردار و شیرده نیز می‌توانند از این محصول استفاده کنند. 

نماینده این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: این محصول با ترکیبات آن برای نخستین بار در ایران تولید شده است و نمونه مشابه داخلی ندارد. از نظر قیمت نیز نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی ارزان‌تر و کیفیت آن نیز به دلیل استفاده از ترکیبات خاص بیشتر است.

وی در پایان گفت: زائران اربعین نیز در ایام پیاده روی به علت شیوع ریزگرد‌ها و گرد و خاک در ایام گرم سال و همچنین به منظور پیشگیری از سرماخوردگی و کرونا می‌توانند از این اسپری استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر