صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران؛

دستگیری ۶ سارق مسلح غرب و شرق تهران/ اقدام مسلحانه و جرم محاربه است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره دستگیری سارقان مسلح که با باز کردن درب منازل، وارد منازل شده و در حضور ساکنان اقدام به سرقت می‌کردند، گفت: مجازات بسیار سنگینی در انتظار این افراد است، چون هم اقدام مسلحانه بوده، ممکن است به اتهام محاربه محکوم شوند.
کد خبر : 928438

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه اموال مکشوفه، مهمات و سلاح‌های مربوط به متهمان پرونده‌های سرقت‌های سریالی در استان‌های تهران و البرز، صبح امروز دوشنبه ۲۹ مرداد در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد. 

در این برنامه عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ پس از بازدید از اموال مسروقه و گفت‌وگو با مالباختگان در جمع خبرنگاران گفت: مردم اطمینان داشته باشند پلیس نسبت به جرایم رخ داده بی‌توجه نیست. مدتی قبل در محدوده‌های غرب و شرق تهران حضور گروه سارقان مسلح که با باز کردن درب منازل، وارد منازل می‌شدند و در حضور ساکنان اقدام به سرقت می‌کردند رویت شد. پلیس در اولین مورد به صورت میدانی کار خود را شروع کرد. من از همه شهروندانی که بایت این اتفاقات ناراحت شدند و خساراتی به آنها وارد شد همچنین از طولانی شدن دستگیری آنها عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: قطعا مجازات بسیار سنگینی در انتظار این افراد است، چون هم اقدام مسلحانه بوده، هم ایجاد ارعاب برای مردم داشتند و ممکن است به اتهام محاربه محکوم شوند. 

محمدیان افزود: پنج نفر در سرقت‌ها حضور داشتند، ولی چند نفر هم به صورت موردی به آن‌ها اضافه شدند. اتباع بیگانه در بین آن‌ها نبوده و همه به صورت قومی یکدیگر را پیدا می‌کردند. امروز ۶ نفر دستگیر شدند و مال‌خران آنها نیز شناسایی شدند. ارزش ریالی این اموال هنوز مشخص نشده است.

کاهش ۱۸ درصدی سرقت از ابتدای سال تاکنون

سردار محمدیان در ادامه نشست در مورد کاهش سرقت‌ها و افزایش روند دستگیری سارقان گفت: ما گفته بودیم که مردم آمار زده شده‌اند، ما باید به قدری کار کنیم که خود مردم احساس امنیت کنند. ما در مجموع از ابتدای سال تا امروز ۱۸ درصد کاهش در سرقت داشتیم، ولی در زمینه زورگیری افزایش بیش از ۲۰ درصدی داشتیم. اما در مجموع با اقدامات انجام شده و امکانات ویژه ای که در اختیار پلیس قرار گرفت، شاهد کاهش موارد بودیم. 

وی افزود: تماس‌ها با ۱۱۰ حدود ۵ درصد افزایش داشته و تماس‌های مربوط به سرقت بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته است. در مورد سرقت خودرو ۹ درصد و سرقت موتورسیکلت ۲۳ درصد کاهش داشتیم. در رابطه با برگشت اموال هم این حجم از اموالی که به مردم بازمی‌گردد بی‌سابقه است. هر بار صدها تلفن همراه دزدیده شده به مردم بازگشت داده می‌شود. بعد از دستگیری سارق، شناسایی مال خر و بازگشت اموال در دستور کار پلیس قرار گرفت. 

سردار محمدیان گفت: در گذشته بیش از ۵۰ درصد از افرادی که در زمان سرقت دستگیر می‌شدند، ولی امروز افراد سابقه‌دار کمتری هستند و این به واسطه سیستم‌های نظارتی ما، پابند های الکترونیکی و مواردی از این دست است.

انتشار ویدئو گوشی قاپی کار را برای دستگیری این افراد سخت‌ترکرد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با شخصی که در منطقه‌های مختلف شهر تهران اقدام به گوشی‌قاپی می‌کند و فیلم‌های سرقتش روزانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، گفت: شیوه و شگرد قاپیدن موبایل در این فیلم‌ها ثابت است، چون اصولاً شیوه دزدیدن موبایل همینطور است. این ویدئوهایی که منتشر می‌شود مربوط به یک نفر نیست، و دو گروه گوشی قاپی می‌کنند. ولی با انتشار این ویدئو کار ما برای دستگیری این افراد سخت‌تر شد.

وی در مورد اشرار و برخورد با اوباش نیز گفت: امروز برخی از شرارت ها مربوط به کسانی است مه اراذل و اوباش نیستند ولی قمه، چاقو یا پنجه بوکس در دست میگیرد و جایی می‌رود برای آسیب زدن. اما تولید، خرید و فروش، نگهداری و حمل سلاح سرد غیرمتعارف خلاف قانون است و مجازات دارد. باید جلوی تولید این سلاح‌ها گرفته شود تا به راحتی در دسترس این افراد قرار نگیرد.

طرح جمع‌آوری اتباع را در دستور کار است

سردار در پایان سخنانش گفت: اتباع اگر فاقد مجوز قانونی باشند نباید مشغول به کار شوند و شرکتی که به آنها شغل می‌دهد جریمه می‌شود. ما طرح جمع‌آوری اتباع را در دستور کار قرار دادیم و اولویت اول ما افرادی هستند که کلا فاقد هرگونه مجوز هستند و سپس افرادی که مجوز انها باطل شده و تمدید نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر