صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۰ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

حقوق زائران ایرانی در عراق رعایت شود

حجت الاسلام والمسلمین نواب و نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق درباره مسایل و مشکلات زائران اربعین حسینی در سفر به عراق و تلاش‌های صورت گرفته برای خدمات رسانی بهتر به زائران ایرانی تبادل نظر کرد.
کد خبر : 928383

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که در نجف به سر می‌برد امروز با آیت‌الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف با اشاره به برخی مشکلات مبتلابه زائران اربعین در سفر به عراق بویژه در سفر‌های زمینی و افزایش سالانه حجم زائران حسینی، درباره تلاش‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های مختلف و موکب‌های مردمی برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به زائران ایرانی تبادل نظر کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برلزوم توجه، مدیریت و نظارت مستمر در امر حمل و نقل زائران ایرانی در سفر‌های بین شهری درعراق تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان عراقی به موضوع رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دراین کشور شد.

وی افزود: کثرت جمعیت زائران در بازگشت به ایران، خستگی ناشی از سفر‌های پی در پی رانندگان و تعجیلی که از طرف زائران صورت می‌گیرد، باید مورد توجه قرار گرفته و حقوق زائران رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین با اشاره به بازدید‌های صورت گرفته توسط معاونین و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از تعدادی از مواکب ایرانی در نجف و گفتگو درباره مشکلاتشان در ارائه خدمات به زائران تاکید کرد: این نکات قابل تامل است و با حضور میدانی مسئولان تصمیم گیر می‌تواند حل و فصل شده و زمینه ارائه خدمات بهتر مواکب فراهم شود.

آیت الله حسینی هم ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین نواب به برخی مسایل زائران و مواکب درموسم اربعین اشاره کرد و گفت: با انجام برخی اقدامات مانند فراهم کردن زمینه انبار کردن وسایل و امکانات موکب‌های ایرانی در شهر‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند، می‌توان موجبات رضایمندی بیشتر صاحبان مواکب و کاهش هزینه‌ها را فراهم آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر