صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

از آوردن هرگونه دارو به عراق خودداری کنید

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا توصیه کرد زوار از حمل هرگونه دارویی که شائبه مواد مخدری و یا منع قانونی در آن سوی مرزها دارد و حتی داروهای گیاهی نظیر شیرین‌بیان و قره قروت خودداری کنند.
کد خبر : 928310

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار ایرج کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا به تشریح جزئیات اقدامات و تمهیدات ویژه کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در مأموریت اربعین حسینی (ع) پرداخت و اظهار داشت: بحث قاچاق و حمل مواد مخدر یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی است که طی سال‌های اخیر در کشور عراق بخصوص در ایام اربعین با توجه به گستردگی و تردد انبوهی از زائران بیشتر می‌شود تا خدای ناکرده شرایط مورد سو استفاده افرادی واقع نشود لذا مسئولان عراقی با این نگاه اقدامات سختگیرانه‌ای را اعمال می‌کنند.

بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت رسانه‌های گروهی و فضای مجازی

وی افزود: تلاش شده با بهره مندی حداکثری از ظرفیت رسانه‌های گروهی و فضای مجازی اطلاع رسانی شود تا افراد از به همراه داشتن هرگونه دارویی که شائبه مواد مخدری و یا منع قانونی در آن سوی مرزها دارد اجتناب کنند، جلساتی نیز با مسئولان دستگاه‌های متولی از ماه‌های گذشته انجام شده تا این آگاهی رسانی انجام شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، تصریح کرد: حمل دارو در اشکالی نظیر قرص، شربت و آمپول که حاوی کدئین و یا مواد مخدر از جمله دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اگزازپام، لورازپام، شربت تریاک، دیفنوکسیلات، استامینوفن کدئین، متادون، ترامادول، ریتالین، بوپونورفین (b2)، داروهای بیماری صرع، سرطان که به نوعی حاوی مقادیری مواد مخدر بوده، بر اساس قوانین عراق جرم محسوب شده و در صورت کشف، ضمن ممانعت از ادامه سفر فرد، برای وی پرونده قضائی تشکیل و برای تحمل حبس و جزای نقدی به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

وی تاکید داشت: زائران گرانقدر از همراه داشتن داروی گیاهی، مانند شیرین بیان، قره قروت که از لحاظ ظاهری شبیه مواد مخدر بوده و از طرفی ممکن است برای مأموران عراق ناشناخته باشد، خودداری کنند.

سردار کاکاوند، خاطر نشان کرد: پلیس با هدف صیانت از عزت و اعتبار زائران و از سوی دیگر با هدف پیشگیری از عواقب همراه داشتن داروهای ممنوعه و یا مصرف مواد مخدر در سفر اربعین، درصدد آگاه سازی و اطلاع رسانی به زوار گرانقدر کربلای معلی است.

این مقام ارشد انتظامی، یادآور شد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از استان‌های مختلف به مرزهای منتهی به کشور عراق اعزام و در آنجا مستقر شدند و به طور شبانه روزی مسئولیت کنترل، رصد، بازرسی و چهره زنی را در راستای تأمین امنیت زوار عزیز بر عهده دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر