صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۹ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

همتی: همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور به کار خواهم گرفت

وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی در دفاع از برنامه‌هایش گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری فرمودند که امروز اولویت با مسائل اقتصادی است. با توجه به توصیه‌های معظم له خود را موظف می دانم که با قبول این مسئولیت تجربیات خود را در مسیر خدمت به مردم کشورم به کار برم. بایستی با تمام قوا برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشتی مردم قدم برداشت.
کد خبر : 928300

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی در دفاع از برنامه‌هایش گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری فرمودند که امروز اولویت با مسائل اقتصادی است. با توجه به توصیه‌های معظم له خود را موظف می دانم که با قبول این مسئولیت تجربیات خود را در مسیر خدمت به مردم کشورم به کار برم. بایستی با تمام قوا برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور و حل مشکلات معیشتی مردم قدم برداشت.

وی ادامه داد: برنامه پیشنهادی خود برای وزارت اقتصاد با رویکرد جدید تدوین کرده و به مجلس عرضه کردم، امیدوارم دوران جدیدی برای ایران زمین رقم بخورد. همه همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با حکمرانی درست به کار خواهم گرفت.

همتی گفت: هدف برنامه‌ها عملکرد موفق اقتصاد با کمک بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه در شکل ثبات اقتصادی و تورم پایین در جهت کاهش فقر است.

وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی بنا به ماموریت‌های محوله وظیفه اصلی مدیریت خزانه کشور، رصد سیاست‌گذاری کلان اقتصادی، مدیریت کمک‌های فنی و اقتصادی، مدیریت بانکها و شرکت‌های دولتی، تنظیم‌گری صنعت بیمه کشور، مدیریت بازار سرمایه و فراهم‌سازی بستر سرمایه‌گذاری‌های خارجی را بر عهده دارد.

وی افزود: بنده با بیش از ۳ دهه فعالیت مستمر در مدیریت‌های اقتصاد کلان و با کوله‌باری از تجربه اجرایی در کنار مجهز بودن به علم اقتصاد و آشنایی عمیق با آخرین یافته‌های این علم مسئولیت این وزارت‌خانه را در زمانی به عهده می‌گیریم که مشکلات اقتصادی ریشه‌دار، کشور به نقاط بحرانی نزدیک کرده است.

همتی ادامه داد: وسعت جغرافیایی، تنوع آب و هوایی، سرمایه عظیم انسانی و برخورداری از منابع غنی ایران را مستعد رشد و توسعه کرده است.

وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه با بخش خصوصی برای مردمی سازی اقتصاد ملی ارتباط منظم خواهیم داشت، گفت: مجلس شورای اسلامی نشان داد که محل بحث و دیالوگ است.

وی گفت: در دوره ریاستم در  بانک مرکزی فشار حداکثری بر کشور وارد شد. شهید سلیمانی فرمودند که ما حریف ترامپ هستیم و ما حریف شدیم و توانستیم جلوی فروپاشی اقتصاد کشور را بگیریم. 

همتی با اشاره به این مطلب که در نیمه اول ۱۳۹۹ درآمد نفت ۱ میلیارد شد، ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ کرونا باعث شد که در سه ماه اول تمام فعالیت‌های اقتصادی بخوابد. از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ جمعا ۲۸۶ میلیارد دلار بانک مرکزی در بازار ارز تزریق کرد. در ۳ ساله فشار حداکثری نه تنها یک دلار ارز تزریق نکردم بلکه ۱ میلیارد دلار ارز به ذخایر اضافه کردم. دوره ریاستم در بانک مرکزی یکی از پر افتخار‌ترین دوره‌های زندگی من است.

وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی با تأکید بر اینکه ما با اقتصاد دان ها بحثی نداریم و همیشه در اتاق من در بانک مرکزی باز بود، افزود: من قول داده ام که بصورت ماهانه با اقتصاد دانان مجلس جلسه داشته باشم. مسیری که ما در پیش گرفته ایم مسیری به سوی از میان بردن فساد است. همه این پروژه ها تنها به هدف بازگشت اعتماد به مردم ختم می شود.

وی گفت: بازگشت اعتماد مردم برای من بعنوان مسئول اقتصادی بسیار مهم است. برای مقابله با تحریم های ظالمانه یک روز از پای نخواهیم نشست. وظیفه من و همکارانم مرتفع کردن دغدغه های مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر