صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۳۰ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
فدراسیون راگبی همچنان بلاتکلیف؛

حسینی: چگونه فدراسیون المپیکی را منحل می کنند بعد در پاریس مقابل دوربین خود را نگران مدال جلوه می دهند؟

سرپرست فدراسیون راگبی گفت: نمی توان فدراسیون های المپیکی را منحل کنید و بعد در پاریس مقابل دوربین های تلویزیون و خبرگزاری ها خود را نگران جلوه دهید.
کد خبر : 928292

میرمهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص بلاتکلیفی فدراسیون راگبی و اینکه آیا این فدراسیون منحل می شود و به انجمن های ورزشی منتقل می شود یا خیر اظهار کرد: فدراسیون انجمن های ورزشی به دلیل اینکه حساب بانکی خارجی ندارد، فدراسیون جهانی راگبی آن را قبول ندارد و این موارد با قوانین بین الملل که می گوید فدراسیون های المپیکی باید حساب بانکی مستقل داشته باشند، منافات دارد. امیدوار هستیم با آمدن وزیر جدید این مشکلات حل شود چراکه دنیامالی در بحث عمران و زیرساخت ها تخصص دارد. متأسفانه وضعیت زیرساخت های ما افتضاح است.

به اجبار اردویی برگزار نکردیم

وی افزود: از دو ماه پیش تا به امروز این بحث جمع نشده و ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا این مسئله در خانواده ورزش ایران حل شود و به خارج از کشورمان راه پیدا نکند. متأسفانه تا امروز به نامه های ارسال شده از فدراسیون راگبی آسیا و جهانی پاسخ داده نشده و باعث دلخوری آنها شده است. ما مجبور بودیم دست نگه داریم و هیچ فعالیت و اردویی برگزار نکنیم. چراکه فدراسیون آسیا به ما اجازه نمی دهد تحت عنوان انجمن های ورزشی فعالیت کنیم. نامه باید از فدراسیون ارسال می شد تا اجازه دهند و اگر می خواستیم از طریق انجمن های ورزشی اقدام کنیم اجازه نمی دادند.

با سلیقه شخصی خواستند فدراسیون راگبی را منحل کنند

سرپرست فدراسیون راگبی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل خاصی برای انحلال این فدراسیون وجود دارد گفت: هیچ دلیل منطقی وجود ندارد. در المپیک پاریس شاهد تکاپوی خیلی از مدیران و مسئولان بودیم. تنها دلیل آن نیز کسب مدال بوده است اما یک بام و دو هوا نمی شود. نمی توان فدراسیون های المپیکی را منحل کنید و بعد در پاریس مقابل دوربین های تلویزیون و خبرگزاری ها خود را نگران جلوه دهید. طبق اصول، اولویت باید فدراسیون های المپیکی باشد. دوم آسیایی و بقیه نیز اولویت سوم باشند اما برعکس عمل کردند و فدراسیون المپیکی را در اولویت آخر قرار دادند. مشخص است کارشناسی نشده است. فکر می کنم این تصمیم بر اساس اعمال سلیقه شخصی دوتا از مدیران و لجبازی عده ای بوده است. دو ماه قبل از گرفتن این تصمیم مبنی بر منحل شن فدراسیون راگبی، دختران ما مقام سوم و در بخش آقایان رتبه چهارم آسیا را کسب کردند. امید داریم که با آمدن احمد دنیا مالی این مشکلات حل می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر