صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

سود بیشتر انگیزه‌ای برای فروش لوازم آرایشی غیرضروری

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: متاسفانه برخی ارائه دهندگان این محصولات در فروشگاه‌ها و حتی داروخانه‌ها صرفا به منافع مادی فکر می‌کنند و اقلام آرایشی که مردم اصلا نیازی به آن‌ها ندارند را نیز تبلیغ می‌کنند تا سود بیش‌تری کسب کنند.
کد خبر : 92825

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر مصطفی اسماعیلی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد برای کاهش مشکلاتی که به دلیل استفاده بی‌رویه و غیر منطقی از فرآورده‌های آرایشی وجود دارد در ابتدا باید چاره‌ای فرهنگی اندیشید که میل تنوع طلبی مردم به ویژه خانم‌ها به گونه‌ای صحیح پاسخ داده شود که متخصصان امر بهتر می‌توانند به آن بپردازند.


وی افزود: در مرحله بعدی باید تدابیری اندیشید که جلوی تبلیغات بی‌حد و مرز این مواد گرفته شود.


رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: متاسفانه برخی ارائه دهندگان این محصولات در فروشگاه‌ها و حتی داروخانه‌ها صرفا به منافع مادی فکر می‌کنند و اقلام آرایشی که مردم اصلا نیازی به آن‌ها ندارند را نیز تبلیغ می‌کنند تا سود بیش‌تری کسب کنند، اما استفاده بیش از حد از مواد آرایشی همانطور که گفته شد عوارضی برای سلامتی، اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی به دنبال دارد و در همه ابعاد زیان آور است.


اسماعیلی گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که دختران جوان به پزشک متخصص پوست مراجعه کنند و در خواست از ژل، بوتاکس، کرم و یا کرم مات کننده می‌کنند و با اصرار زیاد پزشک را برای ارائه نسخه مورد نظر در تنگنا قرار می‌دهند و برای مثال از پزشک می‌خواهند کرم ضد چروک و دور چشم برایشان تجویز کنند و این در حالی است که عموما در این سنین به محصولات این چنینی نیازی وجود ندارند کما اینکه استفاده از آنها حتی ممکن است به پوست شان آسیب برسد.


رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برای اطمینان خاطر از سلامت فرآورده‌های آرایشی اگر فرض را بر این بگذاریم که آنها مشمول کالاهای تقلبی و قاچاق نیستند و سازمان غذا و دارو بررسی شده‌اند و مجوز دارند توجه به تاریخ مصرفشان مهم است.


دکتر اسماعیلی تاکید کرد: چنانچه این لوازم آرایشی تاریخ مخدوشی دارند نباید آنها را مصرف کنند، همچنین اگر محصول آرایشی مثل کرم دوفاز شده و اول به صورت مایع از تیوپ خارج می‌شود، این کرم مشکوک است و نباید مصرف شود.


وی گفت: اگر کرم دورنگ شده باشد به این صورت که ابتدا به رنگی و در ادامه به رنگی دیگر از تیوپ خارج شود، ممکن است تغییرات شیمیایی در آن رخ داده باشد که محصول را از کیفیت مطلوب خارج کرده باشد.


رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه عنوان کرد: مصرف کنندگان این قبیل محصولات باید توجه داشته باشند که اگر کرمی مصرف می‌کنند که احساس ناخوشایندی مثل سوزش به وجود می‌آورد باید از مصرف آن پرهیز کنند.


وی در پایان افزود: صنایع بهداشتی و آرایشی ایران از لحاظ کیفیت محصولات تولیدی از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردار است به ویژه درباره خیلی از ضد آفتاب‌ها توصیه به بیماران مصرف محصولات ایرانی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: تبلیغات
ارسال نظر