صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمران در جمع خبرنگاران؛

تاکسی‌های برقی به راحتی خراب نمی‌شوند/ طرحی برای ایجاد دریاچه مصنوعی در یاس فاطمی ارائه نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورا در خصوص اخباری پیرامون پروژه ایجاد دریاچه مصنوعی در یاس فاطمی نیز گفت: هنوز در این باره برنامه و‌ طرحی به شورا ارائه نشده است.
کد خبر : 928245
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا از هر ۸ تاکسی، یک مورد معاینه فنی می شود؛ اظهار داشت: اینچنین نیست که گفته می شود. اگر معاینه فنی انجام نشود؛ قطعاً تاکسی‌ها اجازه کار نخواهند داشت. البته دریافت گواهی معاینه فنی برای تاکسی‌ها زمانبر تر بوده و باید مسیر دشواری را طی کند. باید همه چیز بر اساس استانداردهای لازم انجام شود. 
 
چمران در پاسخ به سوالی پیرامون خرابی احتمالی تاکسی‌های برقی و عدم امکان تعمیر آنها در داخل کشور نیز توضیح داد: این خودروها تا سالها دچار مشکلی نخواهد شد، چرا که موتور آنها برقی است نه دیزلی و بنزینی. بنابراین امکان خراب شدن آنها بسیار کم است و در صورت بروز مشکل هم ما ایرانی ها راه تعمیر آن را خواهیم یافت. نمونه بارز آن را می توان در اقدام جهادی مهندسان ایرانی در نیروگاه های حرارتی خوزستان مشاهده کرد. سالهاست که هیچ کشوری به دلیل تحریم‌ها تجهیزات لازم برای این منظور را به ما نمی‌فروشد و می بینیم که چگونه متخصصین ما در دمای ۷۰ درجه و در شرایط بسیار دشوار، آنها را تعمیر می‌کنند. از این رو مطمئن باشید که تعمیر یک موتور الکتریکی چندان هم دشوار نخواهد بود؛ البته اگر نیاز به تعمیر داشته باشد. 
 
وی در خصوص برنامه استقبال از ماه مهر و کنترل و مدیریت ترافیک ناشی از آغاز مدارس بیان کرد: استقبال از ماه مهر به صورت طبیعی و از نظر تاریخی و روایی در شهرداری وجود دارد و جلسات مربوط به آن نیز در حال برگزاری است تا آمادگی لازم را برای یک ترافیک بسیار شدید را داشته باشند چرا که همه می دانیم اول مهر از روزهای بسیار پرترافیک ماست.
 
وی افزود: مهمترین راه چاره برای حل این معضل این است که اولاً وسایل نقلیه عمومی را افزایش دهیم، به‌ همین ترتیب به تعداد واگن‌ها بیفزاییم و شهروندان نیز تا حد امکان از وسایل شخصی کمتر استفاده کنند. متأسفانه از دوران کرونا به بعد اقبال از وسایل نقلیه عمومی کمتر شده و گرایش به استفاده از خودروهای شخصی بیشتر شد و هنوز به شرایط قبل از کرونا باز نگشته است. امیدواریم دولت و متولیان این امر هر، چه سریعتر آن مبلغ لازم را بپردازند تا خریدها زودتر انجام شود و هر چه زودتر این تعداد سفارش شده در ناوگان حمل و نقل عمومی به کار گرفته شده و مردم بتوانند از آن بهره ببرند. پیگیر سفارش های داخلی نیز هستیم تا آنها هم به قول خود وفا کنند و ما هم بتوانیم صاحب اتوبوس و واگن مترو بیشتری شویم. 
 
رئیس شورا در پایان در خصوص اخباری پیرامون پروژه ایجاد دریاچه مصنوعی در یاس فاطمی نیز اظهار داشت: هنوز در این باره برنامه و‌ طرحی به شورا ارائه نشده است. البته ایجاد دریاچه مصنوعی موضوع تازه ای نیست و سالها پیش روی آن بحث و بررسی صورت گرفته است. یک مورد آن همان دریاچه خلیج فارس بود که ایجاد شد و یه مورد دیگر هم در جنوب شرقی تهران با هدف تبادل وزش باد باید ایجاد شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر