صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۰۷ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
در صحن علنی مجلس و در دفاع از برنامه‌های خود؛

ستار هاشمی: همه‌ مردم باید از اینترنت پرسرعت به صورت یکسان بهره‌مند باشند

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از شنیدن صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف خود پشت تریبون مجلس رفت و از برنامه‌های خود دفاع کرد و از نمایندگان خواست تا در رأی‌دادن به او رضای الهی و منافع ملت را در نظر بگیرند.
کد خبر : 928223

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از شنیدن صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف خود پشت تریبون مجلس رفت و از برنامه‌های خود دفاع کرد و اظهارداشت: من استدعا دارم که در رأی اعتماد به اینجانب تنها رضای الهی و منافع ملت عزیز ایران را در نظر بگیرید تا اگر مشیت الهی بر آن قرار گیرد که بار امانت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عهده اینجانب قرار گیرند به نحو احسن انجام دهم.

وی افزود: اگر ما دنبال حکمرانی قدرتمند در فضای مجازی و رسیدن به جایگاه شایسته در دنیا هستیم راهکار آن رسیدن به مرز‌های دانش است. بی‌گمان یکی از وزارتخانه‌هایی که می‌تواند پیشرفت کشور را تضمین کند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

هاشمی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران بسیاری از صنایع مختلف در کشور خواهد بود. این صنایع شامل حوزه کشاورزی، بهداشت، صنعت هوایی، خودرو، معدن و همه صنایع عملاً با این حوزه ممزوج شده‌اند در حوزه‌های علوم انسانی و علوم حوزوی بدون این امکان استفاده از ظرفیت‌های اثرگذاری در فضای مجازی و در دنیای پیرامونی میسر نخواهد بود.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: از چالش‌هایی که در این حوزه باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد بحث انسجام حکمرانی در فضای سایبری است، مسائل مرتبط با دسترسی عموم ملت به صورت عادلانه به اینترنت پرسرعت است.

وی افزود: ارتقاء سهم صادرات محصولات دانش‌بنیان و همچنین بحث‌های مرتبط با مخاطرات سایبری، نقض حریم خصوصی مردم و سرمایه‌گذاری مناسب در بحث‌های زیرساختی در کشور خواهد بود براین اساس برنامه‌های خود را ذیل ۶ محور خدمت شما تقدیم می‌کنم.

هاشمی ادامه داد: محور اول بحث توسعه ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات است. یکی از موضوعاتی که به جد در برنامه ما در صورت اعتماد شما نمایندگان در دستور کار قرار خواهد گرفت بحث توسعه زیرساخت‌های ثابت است اگرچه ما توسعه‌هایی را در کشور با استفاده از ظرفیت پهن باند داشته‌ایم، اما این ناترازی بین زیرساخت همراه و ثابت باید انجام شود که این مهم می‌تواند کمک کند که عدالت اجتماعی را در کشور شاهد باشیم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مورد دوم بحث دولت هوشمند و کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در صنایع مختلف است. اگر ما زیرساخت‌های ارتباطی را در کشور توسعه دادیم، بحث‌های مرتبط با خدمات را توأمان بایستی به آن نگاه کنیم. ما در بحث توسعه دولت الکترونیک دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم، اما این مهم در زندگی مردم احساس نشده است.

وی ادامه داد: تلاش ما این خواهد بود که همه رفت‌وآمد‌ها و مراجعات غیرضرور را از زندگی مردم کنار بگذاریم. بحث انسداد بستر‌های فسادزا را با تمام وجود دنبال کنیم، تجربه این کار را در حوزه‌ها و قوای مختلف داریم و انشاءالله با حمایت نمایندگان مردم این مهم را به صورت جدی دنبال خواهم کرد.

هاشمی گفت: بحث هوش مصنوعی می‌رود که زندگی مردم جهان را دچار تحول جدی کند. آن چیزی که هوش مصنوعی در حال رقم زدن است این است که هوش مصنوعی قادر است خلق کند و خلاق است به این معنی که می‌تواند تصویری را خلق کند که امکان تشخیص آن از واقعیت ممکن نیست و اتفاقاتی از این دست که اشتغال را تحت تاثیر جدی قرار دهد، برخورد ما با هوش مصنوعی در صنایع، برخورد فعال خواهد بود.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: تراز اشتغال هوش مصنوعی البته مثبت است، اما نگاه فعال، نگاه مؤثر به هوش مصنوعی یکی از محور‌هایی است که ما در کشور انشاءالله به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر