صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دکتر طهرانچی از شرکت داروسازی ثامن بازدید کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت داروسازی ثامن بازدید و با مدیران و فعالان این شرکت ‌گفت‌و‌گو‌ کرد. 
کد خبر : 928221

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ‌ سفر یک روزه خود به مشهد مقدس از شرکت داروسازی ثامن بازدید و با مدیران و فعالان این شرکت دیدار و گفت وگو کرد. 

 

دکتر طهرانچی در این بازدید با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی توانسته با نگاه به منافع ملی، بهترین امانت‌دار موقوفات برای نسل‌های بعدی باشد، گفت: به همین جهت همواره مردم با خیال راحت، امول خود را وقف کرده‌اند.

 

وی افزود: مرحوم شهید بزرگوار آیت الله رئیسی توانست مجدداً به ماهیت دانش‌بنیان آستان قدس رجوع کند و در یک مفهوم کلان‌تر سازمان اقتصادی را به سازمان بهره‌وری موقوفات تبدیل کرد. 

 

وی با بیان اینکه بازدید از خط جدید ثامن تحول را نسبت به یک سال و نیم قبل کاملاً نشان داد، اظهار کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک دگرگونی ماهیتی درحال پیگیری است. صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با ۸۰۱ میلیارد تومان یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری فناوری حوزه دانش‌بنیان است و همچنین در فراصندوق‌ ستارگان به عنوان یک شریک جدی حضور دارد. 

 

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پارک‌ علم و فناوری دانشگاه در پرند در حال توسعه فعالیت‌های خود برروی مباحث مختلفی مثل بافت‌ها، استخوان‌ها، دریچه‌های قلب و … است. همچنین مجموعه‌ای از شرکت‌ها به عنوان یک شبکه عهده‌دار ایده‌آرایی هستند. 

 

دکتر طهرانچی تصریح کرد: به نظر می‌رسد شرکت داروسازی ثامن و دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت و آمادگی لازم و کافی را برای رقم زدن همکاری‌های جدی دارند. در این رابطه دانشکده‌های پزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت مناسبی برای پشتیبانی کامل از همکاری‌های گوناگون را دارند. 

 

وی شبکه گسترده دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور و همچنین بعضی کشورهای منطقه از جمله امارات، افغانستان و عراق را زمینه‌ساز‌ توسعه همکاری‌های علمی فناوری دانست و تاکید کرد: آستان قدس نیز همواره در طول این سالیان پیشرو بوده است. باید بتوانیم افق‌های همکاری برای تقویت قدرت دانش بنیان را به کمک هم ترسیم کنیم. 

 

گفتنی است در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و شرکت داروسازی ثامن به امضای طرفین رسید. 

انتهای پیام/

ارسال نظر