صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۵ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

صیانت از سرمایه‌های آینده کشور در حوزه ادبیات با اجرای قاف

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: کانون در نظر دارد تا با اجرای قاف سرمایه‌های آینده کشور در حوزه ادبیات را صیانت و زمینه تعالی آنها فراهم شود.
کد خبر : 928184

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول با اشاره به اینکه برگزاری اردوی باشگاه رویش استعداد‌های برتر ادبی کشور یکی از سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده، اظهار کرد: کانون با سابقه حدود ۶۰ ساله در زمره نهاد‌های منحصربه‌فرد و فعال در حوزه کودک و نوجوان است و در نظر دارد تا با اجرای قاف سرمایه‌های آینده کشور در حوزه ادبیات را صیانت و زمینه تعالی آنها فراهم شود.

وی میزبانی از اردوی باشگاه رویش استعداد‌های برتر ادبی کشور را فرصتی مطلوب برای نوجوانان، مربیان و حتی معلمان استان گلستان برشمرد تا بتوانند از ظرفیت علمی و فنی استادان و مدرسان برجسته کشور در حوزه ادبیات بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: اگر بخواهیم دورنمایی از آینده زبان و ادبیات فارسی ایران در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده ترسیم کنیم به‌طور حتم تعداد زیادی از نوجوانان حاضر در اردوی قاف ازجمله افراد برجسته ادبی کشور خواهند بود که در افق آینده ادبیات ایران خوش خواهند درخشید.

راهبرد‌های واحد علی آبادکتول در حوزه نوجوانان و دانش آموزان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول نیز همراهی و هم‌افزایی با نهاد‌های متولی حوزه نوجوانان و دانش آموزان را از راهبرد‌های اساسی این واحد دانشگاهی برشمرد و گفت: برای حمایت و مساعدت در حوزه تربیت و پرورش نوجوانان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

سیدمسعود سیدی با اشاره به برخی از دغدغه‌ها و چالش‌های تحصیلی نوجوانان و دانش آموزان عنوان کرد: در سال‌های اخیر شاهد گرایش و رغبت حداکثری دانش آموزان به برخی از رشته‌های خاص ازجمله علوم تجربی هستیم که در اکثر موارد هدف‌گذاری‌های ترسیمی دانش آموزان و والدین در این بخش محقق نمی‌شود و پیامد‌های روحی و روانی ناگواری برای نوجوانان به همراه دارد.

وی با بیان این مطلب که خانواده‌ها و نوجوانان باید آگاه باشند که جامعه به همه رشته‌های تحصیلی نیاز دارند و قرار نیست همه دانش آموزان در رشته‌های پزشکی و رشته‌های زیرمجموعه آن جذب شوند اضافه کرد: استادان برجسته و مشاوران کارآزموده دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول آمادگی دارند تا با حضور در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یا مدارس در اصلاح فرهنگی، انتخاب رشته آگاهانه نقش آفرین باشند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول با برشمردن مزیت‌های رقابتی این واحد دانشگاهی در استان با توجه به ظرفیت بالای علمی و پژوهشی درباره برگزاری دوره‌های مشترک علوم نوین مانند اینترنت اشیا، کارگاه‌های ساخت ماشین‌های سوخت هیدروژنی، هواپیما‌های خورشیدی و یا دوره‌های رباتیک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش آنا، در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول منعقد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر