صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۹ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار کفش /۴۵ میلیون دلار واردات غیر قانونی کفش در سال گذشته

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران گفت: متوسط صادرات سالانه کفش به حدود ۱۰۰ میلیون دلارمی رسد.
کد خبر : 928138

صادرات سالانه کفش به ۱۰۰ میلیون دلارمی رسد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسول شجری، رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران در نشست خبری با موضوع برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته، گفت: تنوع در تولید کفش‌های طبی، کشاورزی و سایر کفش‌های مورد نیاز مردم، نیاز‌مند مشارکت و تعامل بیشتر با جهان است. تولید کفش در کشور به صورت ماشینی وهم نیمه دست دوز است و بر اساس اعلام رسمی جهانی، تولید کفش ایرانی در رتبه ۱۲ تولید جهان ایستاده است.

وی گفت: البته براساس آمار‌های واقعی، تولیدات کفش در کشور می‌توان ادعا داشت که بین سایر کشور‌ها در رتبه ۸ مصرف کفش و همچنین دربحث تولید در رتبه ۲۰ سایرکشور‌ها قرار داریم.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران گفت: متوسط صادرات سالانه کفش به حدود ۱۰۰ میلیون دلارمی رسد.

واردات قانونی کفش ادامه دارد

وی تصریح کرد: ازسال ۱۳۹۷ واردات کفش ممنوع شد، اما به دلیل برخی مشکلات واردات آینه‌ای این محصول همچنان ادامه دارد به طوری که سال گذشته حدود ۴۵ میلیون دلار واردات غیر قانونی کفش داشته ایم.

شجری ادامه داد: واردات مواد اولیه و ماشین آلات وابسته برای صاحبان و تولید کنندگان صنعت کفش و کیف با توجه به نوسانات نرخ ارز بسیار سخت و آنان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

به گفته رئیس اتحادیه صنف کفاشان دست دوز تهران؛ واحد‌های تولیدی مجوز واردات دستگاه‌های نوین و تکنولوژی لازم را دارند، اما به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلات ارزی، چنین اقداماتی برای این بخش از تولید کنندگان بسیارسخت شده است این در حالی است که تجارو بازرگانان وابسته به این واحد‌ها هنوز اجازه واردات ماشین آلات را ندارند.

رئیس هیئت مدیره جامعه مدیران کفش ایران گفت: صنعتگران و تولید کنندگان صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته از استان‌های مختلف کشور و دیگر کشور‌ها از ۲۹ مرداد تا یکم شهریور در یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته (امپکس) حضور دارند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت واحد تولیدی داخلی و خارجی در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کفش صادرات کالا
ارسال نظر