صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۲ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

تقوی: با دو گزینه برای توافق نزدیک هستیم/ به درخواست کاظمی رسیدگی می‌شود

رئیس فدراسیون والیبال گفت: در روزهای آینده با دو گزینه که برای توافق نزدیک‌تر هستیم، به صورت وبینار جلسه داریم.
کد خبر : 928135

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی درخصوص انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال، گفت: سوال رایج این روز‌های والیبال ایران مسئله انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان است. همان‌طور که قبلا هم گفتم رایزنی‌ها در حال انجام است و در طی دو روز آینده با دو گزینه که به نسبت سایرین برای توافق نزدیک‌تر هستیم، به صورت وبینار جلسه داریم. از شش نفری که پیگیری کردیم به صورت قطعی دونفر از لیست گزینه‌ها خارج شدند و با ۴ نفر دیگر مذاکرات در حال انجام است. تمام تلاش‌مان این است تا همان‌طوری که وعده دادیم تا یک ماه پس از پایان المپیک سرمربی تیم ملی را مشخص کنیم.

تقوی ادامه داد: در مصاحبه قبلی هم گفتم این احتمال وجود دارد که بحث عقد قرارداد و مسائل حقوقی مربوط به آن بیشتر طول بکشد، اما توافق با مربی مدنظرمان نهایتا تا یک ماه پس از المپیک صورت می‌گیرد و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درخصوص مندز گفت: فدراسیون از کسی نام نبرده، اما در خصوص مندز، ایشان جزو گزینه‌ها هستند و با او صحبت‌های خوبی انجام شده است. اغلب کسانی که با آنها مذاکره صورت گرفته، جزو ۱۵-۲۰ مربی برتر دنیا هستند. اگر قرار باشد مربی با رنکینگ پایین بیاوریم، قطعا گزینه ایرانی را ترجیح می‌دهم و از آنها بهتر است. اما مُصِر هستیم تا با یکی از مربیان خوب دنیا به توافق برسیم. شرایط اقتصادی سخت است، اما موظفیم که مسائل مالی را تامین کنیم.

تقوی ادامه داد: معتقدم نباید اطلاعات را غیر شفاف اعلام کنیم. اگر در جایی مسئله را غیرشفاف بیان می‌کنیم، به بحث حرفه‌ای در عرصه بین‌المللی بازمی‌گردد. در بحث کمیته فنی قبلا هم گفتم که حرفه‌ای نیست با ۲۰ نفر بنشینیم و درخصوص گزینه‌های‌مان صحبت کنیم که این مسئله منجر به درز اطلاعات خواهد شد. اما این اطمینان را به هواداران والیبال می‌دهیم که در انتخاب و به کارگیری یک مربی تراز اول دنیا مسر هستیم.

وی در مورد اظهار پشیمانی صابر کاظمی از عدم حضور در اردوی تیم ملی و بحث محرومیت این بازیکن گفت: صابر یکی از بهترین بازیکنان ماست. بحث کمیته انضباطی او ورای بحث فنی است. امروز در اردوی تیم زیر ۱۷ سال که برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان حاضر می‌گردد، حضور یافتیم و برای آنها صحبت کردیم. این بازیکنان اسطوره‌های خود را می‌بینند. منطقی است باید چارچوب‌های اخلاقی را رعایت کنیم. با احترام به نظر هواداران، دوران بازیکن‌سالاری تمام شده است. بازیکن‌ها نباید برای تیم ملی تصمیم بگیرند. این تیم متعلق به مردم ایران است و مردم بزرگ‌تر از همه این تشکیلات هستند. البته اخلاق صابر کاظمی را نسبت به کسانی که حواشی‌شان مطرح می‌شود می‌توان خیلی جا‌ها مطرح کرد ولی امروز با توجه به اظهار ندامتش و یک سری کار‌های عملی که برای او تعریف شده، درخواست تجدید نظر او بررسی می‌شود.

رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به این‌که چرا بازیکنان دیگری، چون محمد موسوی، امیر غفور و محمد فلاح که در اردوی تیم ملی حاضر نشدند نیز محروم نمی‌شوند، گفت: موسوی و غفور در کدام اردو دعوت شدند و در کدام لیست بودند که به تیم نیامدند؟ اسم صابر کاظمی در سایت رسمی فدراسیون و بسیاری از خبرگزاری‌ها درج شد، اما موسوی و غفور اسم‌شان در لیست رسمی درج نشده بود. درخصوص محمدفلاح هم اسم او بود و سه روز تمام با پائز صحبت کردیم و او به ما گفت که به فلاح نیاز ندارد. حتی فلاح سه روز به دعوت‌نامه‌اش جواب نداد تا تکلیف تیم ملی مشخص شود. فلاح به سرپرست وقت فدراسیون والیبال گفت که اولویتش با تیم ملی والیبال است.

تقوی درخصوص علی‌اصغر مجرد گفت: او آسیب‌دیده است البته که مدارک آسیب‌دیدگی این عزیزان بررسی خواهد شد. همانطور که مدارک پزشکی بردیا سعادت و امیرمحمد گلزاده در دست بررسی است و منتظر نتیجه کمیته پزشکی هستیم. موسوی و غفور بزرگان والیبال هستند ولی خب باید درخواستی وجود داشته باشد و آنها رد کرده باشند تا بتوان رسیدگی کرد. برخی درخصوص سال گذشته صحبت می‌کنند. این مسئله مربوط به قبلا است و درباره آینده باید صحبت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر