صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۶ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

۴ هزار پرواز برای جابه جایی زوار عتبات عالیات انجام می شود

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام (ره) گفت: آماده برقراری ۴ هزار پرواز برای جابه جایی زوار اربعینی هستیم و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ درصد زائرین پرواز مستقیم از تهران به نجف داشته باشند.
کد خبر : 928127

۴ هزار پرواز برای جابه جایی زوار عتبات عالیات انجام می شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امروز (شنبه،۲۷ مردادماه) در آئین آغاز عملیات اربعینی حسینی و سالگرد تدفین شهید گمنام با اشاره به اینکه از روز دوشنبه ۲۲ مردادماه پرواز‌های اربعین حسینی به مقصد عراق آغاز شده است، گفت: سال گذشته ۸۲ درصد پرواز‌های اربعین از شهر فرودگاهی امام خمینی انجام شد و به این ترتیب ۸۲ درصد زائران پرواز مستقیم از تهران به عتبات عالیات پرواز داشتند و در بازه زمانی اربعین حدود ۳ هزار پرواز وظیفه‌ای برقرار شد؛ البته ۳۵ درصد از زائران حجاج سال گذشته نیز از این ترمینال اعزام شدند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تاکید کرد: امسال هم آمادگی و امکان برقراری ۴ هزار پرواز از فرودگاه امام در بازه زمانی اربعین وجود دارد؛ البته علاوه بر خدمات رسانی به زائران حسینی، ۲۵ موکب فرهنگی به مناسبت عزای حسینی نیز در فرودگاه امام برپا خواهد شده است.

وی افزود: همچنین، ترمینال سلام با ۵۴ هزار متر برای خدمات عتبات و حجاج راه اندازی کردیم و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این ترمینال به ثبت بین‌المللی نیز خواهد رسید؛ پیش بینی می‌شود امسال ۷۰ درصد زائران از ترمینال سلام به عتبات عالیات در ایام اربعین اعزام شوند.

به گفته چلندری؛ ۱۷ هزار خودرو در پارکینگ ترمینال سلام از تاریخ ۲۲ مردادماه تا ۹ شهریورماه سال‌جاری برای زوار اربعین حسینی رایگان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 1403
ارسال نظر