صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۶ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

دستورات نخست‌وزیر عراق برای برگزاری هرچه بهتر پیاده‌روی اربعین

نخست‌وزیر عراق در نشستی با وزرا و فرماندهان امنیتی و نظامی، آخرین اقدامات برای برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی را مورد بررسی قرار داد و دستوراتی نیز صادر کرد.
کد خبر : 928099

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دفتر اطلاع کسانی نخست‌وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای از برگزاری نشستی با حضور مقامات این کشور در خصوص پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و بررسی آخرین اقدامات انجام شده، خبر داد.

طبق این بیانیه، در این نشست فرماندهان نهاد‌های امنیتی و نظامی، وزیر کشور و معاون فرماندهی عملیات مشترک حضور داشتند و السودانی در جریان آخرین اقدامات امنیتی صورت گرفته در ۱۵ استان که شاهد حرکت زائران به سمت کربلای معلی است، قرار گرفت.

نخست‌وزیر عراق همچنین با تقدیر از اقدامات انجام شده، پیش‌بینی کرد که تعداد زائران در امسال به ۲۳ میلیون نفر برسد که نیاز به تلاش بیشتر تمامی دستگاه‌ها دارد.

السودانی همچنین خواستار آماده بودن تمامی نهاد‌های خدماتی در مرز‌ها با توجه به ورود روزانه بیش از ۱۴۰ زائر از مرز‌ها شد و از تمامی مقامات مربوطه خواست تا به شکل میدانی در محل خدمت خود حضور داشته باشند و اجازه بروز حتی ساده‌ترین ناهماهنگی و مشکلی را ندهند.

فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق همچنین دستوراتی در خصوص برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین به دستگاه‌های امنیتی و وزارتخانه‌ها صادر کرد:

● اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از حوادث رانندگی و جاده‌ای و تضمین سلامت زائران و استقرار تعداد بالای پلیس راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از ایجاد فشار ترافیکی به خصوص به هنگام بازگشت زائران

● کار نهاد‌های امنیتی باید بر حفظ امنیت مردم و توجه به وظایف و کنترل اوضاع متمرکز باشد.

● مناطق مختلف باید اقدامات اطلاعاتی و امنیتی خود برای تأمین امنیت زائرانی که از استان‌های دوردست به شهر‌های مقدس رفت و آمد می‌کنند را افزایش دهند.

● تیم‌های پشتیبانی در تمامی نقط باید حضور داشته باشند و برحسب تراکم و ازدحام زوار، اوضاع را مدیریت کنند.

● تمامی درخواست‌ها و تجهیزات مورد نیاز نظامی برای نهاد‌های امنیتی باید به شکل کامل تأمین شده باشد.

● نیرو‌های حفظ قانون باید در قبال برخی مظاهر و حرکات انحرافی که در این گونه مناسبات به طور معمول رخ می‌دهد، اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

● کاهش تردد کاروان‌ها و موکب‌های مسئولین، به ویژه در شرایط آب و هوایی بد.
● هماهنگی در سطوح عالی با مقامات استان‌ها 

● توجه ویژه به ارزش‌های امام حسین (علیه السلام) و توجه به وحدت ملی و احترام به قانون و ارزش‌های عالی و حفظ جامعه از تمامی تهدیدات و آفات.

انتهای پیام/

ارسال نظر