صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۷ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

معایب لیگ برتر در هفته اول| حضور بازیکنان و مربیان بدون کارت و غیبت مربیان در نشست‌های خبری/ادامه بی نظمی‌ها کنار زمین

هفته اول لیگ برتر فوتبال مثل سال های گذشته با معایب زیادی برگزار شد که حل این مشکلات نیازمند اجرای جدی قانون توسط مسئولان است.
کد خبر : 928091

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،صرف نظر از وضعیت عجیب بسیاری از ورزشگاه‌ها و ماجرای میزبانی پرسپولیس در اراک باید به یکسری ناهماهنگی‌های دیگر هم در شروع رقابت‌های لیگ برتر اشاره کرد. شاید مسئولان برگزاری مسابقات به خاطر در پیش بودن بازی‌های تیم ملی،لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توانستند لیگ را با تاخیر شروع کنند اما به هر حال یکسری از کمبودها و ناهماهنگی‌ها حسابی توی ذوق می‌زد و قابل توجیه نبود که به بخشی از آنها در مطلب زیر اشاره می شود.

زمین های ناهموار

زمن های ناهموار صدای همه را در لیگ برتر در آورده تا جایی که زمین ورزشگاه انزلی فقط رنگ چمن داشت.وقتی گل گهری‌ها به زمین انزلی اعتراض کردند فدراسیون بلافاصله بیانیه داد اما ای کاش این سرعت عمل را در رفع معایب هم شاهد بودیم و مسابقات با این حجم از مشکلات و ناهماهنگی‌ها آغاز نمی‌شد.

کتک کاری آزاد در لیگ برتر

وقتی در اراک هواداران پرسپولیس به جان هم افتادند هیچ‌کس بیانیه نداد و به سرعت وارد عمل نشد اصلاً انگار نه انگار که در افتتاحیه لیگ برتر آن اتفاق زشت رخ داده و مسئولان خیلی راحت چشم خود را بستند. حتی در قزوین هم اتفاقات چندان جالب نبود و دیدیم که چکش به سمت بازیکنان پرتاب شده و تصویر آن هم ثبت شده است.سوال اینجا است که چه زمانی قرار است این افراد که در استادویم ها ناهنجاری ایجاد می کنند به مراجع قضایی معرفی شوند؟

نیمی از لیگ برتر کارت بازی یا مربیگری نداشت!

در بسیاری از مسابقات بعضی از عوامل اجرایی تیم‌ها و حتی مربیان و بازیکنان کارت بازی نداشتند و به طور مثال مورد غیبت محمد نوازی روی نیمکت که مربوط به قانون 48 ساعت ثبت بود در هفته اول کم نبود.  استقلالی‌ها تازه در آستانه بازی متوجه شدند که نمی‌توانند از بلانکو و اندونگ استفاده کنند و این هم جزو معایب هفته اول مسابقات بود. 

حضور افراد غیر مسئول کنار زمین

حضور پر تعداد آدم‌های غیرمسئول در کنار زمین هم که در فوتبال ایران امری کاملاً عادی است و انگار قرار نیست کسی با این قضیه برخورد کند اما با توجه به جمیع جهات انتظامی رفت در هفته اول مشکلات کمتری را شاهد باشیم. این اتفاق در دیدار هوادار و خیبر به شکلی عجیب در ذوق می زد.

تعلل در اعلام رای بیرانوند

کمیته تعیین وضعیت حدود یک و نیم ماه فرصت داشت تا رای علیرضا بیرانوند را صادر کند اما این کار انجام نشد تا بیرانوند بازی کند و حالا مس رفسنجان هم مثل پرسپولیس از او شاکی شده است.

غیبت مربیان در نشست های خبری

نکته دیگر اینکه یک سری از سرمربیان تیم‌های لیگ برتری کماکان افتخار نمی‌دهند به کنفرانس‌های مطبوعاتی بروند و با این کار فلسفه برگزاری چنین کنفرانس‌هایی زیر سوال است. به طور مثال ساکت الهامی در نشست خبری قبل و بعد از بازی با فولاد شرکت نکرد. جالب اینجا است که او در مصاحبه پیش فصل خود در تمرین نساجی رسما اعلام کرد این آخر مصاحبه او در فصل پیش رو است! حالا باید دید آیا در هفته دوم این همه عیب و ایراد رفع می‌شود و یا قرار است لیگ به ظاهر حرفه‌ای فوتبال ایران با همان سبک و سیاق سابق ادامه پیدا کند؟آنچه مسلم است باید برای رفع ایرادات کوچک و بزرگ اراده ای قوی وجود داشته باشد ولی متاسفانه ما چنین اراده‌ای را در بسیاری از مسئولان نمی‌بینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر