صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۱ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳

درمان سلولی جدید برای سرطان تهاجمی پوست

پزشکان بیمارستان سرطان اسمایلو  (SCH) به‌زودی درمان سلولی جدید امیدوارکننده‌ای را برای بیماران مبتلا به ملانوم که به سایر قسمت‌های بدن گسترش یافته است، ارائه خواهند داد.
کد خبر : 928073

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا، دکتر مریم اسلامی- متخصص ژنتیک:مرکز سرطان دانشگاه ییل (YCC) و «اس‌سی‌اچ»، بیمارستان سرطان اسمایلو  (SCH) به‌زودی درمان سلولی جدید امیدوارکننده‌ای را برای بیماران مبتلا به ملانوم که به سایر قسمت‌های بدن گسترش یافته است، ارائه خواهند داد.

درمان به روش «تیل» (TIL)، یا همان درمان با لنفوسیت‌های نفوذکنندۀ تومور (TIL) یا «لیفیلوسل» (lifileucel) اخیراً توسط سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده تأیید شده است. «اس‌سی‌اچ» اولین و تنها بیمارستان در کانکتیکات است که این درمان را ارائه می‌دهد.

درمان به روش «تیل» (TIL) از سلول‌های ایمنی بیمار که در بیمارستان از تومور جمع‌آوری شده است استفاده می‌کند. سپس سلول‌ها به آزمایشگاهی فرستاده می‌شوند که در آن میلیاردها «تیل» (TIL) رشد می‌کند. پس از یک دور شیمی‌درمانی، مقادیر انبوهی از این سلول‌های ایمنی رشدیافته در آزمایشگاه به بدن بازگردانده می‌شوند تا سلول‌های ملانوم باقی‌مانده در بدن را بیابند و با آن مبارزه کنند.

مرکز سرطان دانشگاه ییل اکنون در حال ثبت‌نام برای یک کارآزمایی بالینی جدید برای مطالعه اثربخشی درمان «تیل» برای ملانوم است. مایکل هورویتز، پزشک و متخصص انکولوژیست پزشکی (MD, PhD) و محقق اصلی این آزمایش در مرکز سرطان دانشگاه ییل، گفت: «درمان‌هایی که از سلول‌های ایمنی بیماران استفاده می‌کنند، این پتانسیل را دارند که به ابزارهای مهمی در مبارزه با طیف وسیعی از تومورهای جامد تبدیل شوند. ما امیدواریم که «لیفیلوسل» (lifileucel) آغاز تغییرات عمده در رویکرد ما به درمان سرطان باشد.»

علاوه بر درمان به روش «تیل» (TIL)، «اس‌سی‌اچ» تنها بیمارستان در ایالت است که درمان سلولی ایمنی مشابهی را که به‌عنوان «درمان با سلولT CAR » (CAR T-cell therapies) برای بیماران مبتلا به سرطان خون شناخته می‌شود، ارائه می‌دهد. درمان با «درمان با سلولT CAR » ‌گونه‌ای نسبتاً جدید و بسیار شخصی‌شده از ایمونوتراپی است که در آن سلول‌های «تی» (T) بیمار از خون او جمع‌آوری می‌شود تا سلول‌های «تی» اصلاح‌شدۀ مصنوعی - نوعی گلبول سفید خون - برای کشتن سلول‌های سرطانی ایجاد شود.

استوارت سروپیان، MD، مدیر بالینی و پزشک ارشد برنامه پیوند سلول‌های بنیادی در مرکز سرطان دانشگاه ییل و «اس‌سی‌اچ»، گفت: «درمان با سلولT CAR » شکل جدید و هیجان‌انگیزی از ایمونوتراپی است که در بیماران مبتلا به برخی سرطان‌های عودکننده یا مقاوم خون مؤثر است. کارآزمایی‌های بالینی با استفاده از سلول‌های جدید T CAR برای برخی سرطان‌های خون به‌عنوان بخشی از برنامۀ تحقیقاتی سلول درمانی انجام می‌شود.

پزشکان مرکز سرطان دانشگاه ییل (YCC) که هم برای سلول‌درمانی و هم برای پیوند سلول‌های بنیادی از بنیاد معتبر بین‌المللی معتبرسازی سلول درمانی (FACT) تأیید شده‌اند، جزو گروه منتخبی هستند که پیوند سلول‌های بنیادی را نیز انجام می‌دهند (که به‌عنوان پیوند مغز استخوان نیز شناخته می‌شود).


پیوند سلول‌های بنیادی گاهی اوقات می‌تواند به‌عنوان درمانی برای لوسمی، لنفوم و میلوما استفاده شود. این می‌تواند با استفاده از سلول‌های بنیادی اهداکنندۀ سازگار که به‌عنوان پیوند آلوژنیک شناخته می‌شود یا با استفاده از سلول‌های بنیادی خود بیمار که به‌عنوان پیوند اتوگولوس شناخته می‌شود، انجام شود
 این درمان‌ها می‌تواند نجات‌دهنده باشد. برنامۀ ملی اهداکننده مغز که داده‌های مربوط به بیمارانی را که در مراکز پیوند معتبر ایالات‌متحده پیوند دریافت کرده‌اند، ردیابی می‌کند، گزارش می‌دهد که پس از یک سال، بیمارانی که پیوند سلول‌های بنیادی را در «اس‌سی‌اچ» دریافت می‌کنند، 9 درصد بالاتر از نرخ بقای یک‌ساله انتظاری دارند. نرخ ملی 63 درصد «اس‌سی‌اچ» در میان بهترین بیمارستان‌های کشور برای سرطان خون، لنفوم و میلوما قرار دارد.

* مرکز سرطان ییل (Yale Cancer Center) درمان نوآورانۀ سرطان و مراقبت باکیفیت را برای بیماران ما ترکیب می‌کند. مؤسسه ملی سرطان (NCI)  که از 1974 به‌عنوان مرکز جامع سرطان تعیین شده است، مرکز سرطان ییل یکی از تنها 56 مرکز از این قبیل در کشور و تنها مرکز در کانکتیکات است. اعضای مرکز سرطان ییل شامل دانشمندان و پزشکان مشهور ملی و بین‌المللی در دانشکدۀ پزشکی ییل و بیمارستان سرطان اسمایلو هستند. این مشارکت مرکز را قادر می‌سازد تا بهترین رویکردها را برای پیشگیری، تشخیص، تشخیص و درمان سرطان ارائه دهد.

**. بیمارستان سرطان اسمایلو (Smilow Cancer Hospital) در «سیستم بهداشتی ییل نیوهون» (Yale New Haven Health System) یکی از بیمارستان‌های برجستۀ سرطان کشور، بزرگ‌ترین ارائه‌دهندۀ مراقبت‌های سرطان در کانکتیکات و تنها مرکز جامع سرطان در شمال شرق است - مراقبت‌های بستری و سرپایی را در یک بیمارستان گرد هم می‌آورد. علاوه بر بیمارستان سرطان اسمایلو در نیوهیون، اسمایلو خدمات پیشرفتۀ سرطان را در 16 مکان در سراسر منطقه ارائه می‌دهد.

بیمارستان سرطان اسمایلو با همکاری با مرکز سرطان ییل، آخرین مراقبت‌ها را ارائه می‌کند که توسط برخی از برجسته‌ترین و بسیار معتبرترین پزشکان و پرستاران کشور ارائه می‌شود. اسمایلو که پیشگام در پزشکی دانشگاهی پیشگام است، دسترسی به بیش از 300 آزمایش بالینی را فراهم می‌کند - هر ساله نوآوری و امید جدیدی را برای بیماران به ارمغان می‌آورد.


https://medicine.yale.edu/internal-medicine/hematology/news-article/yale-cancer-center-to-offer-a-new-cellular-therapy-for-an-aggressive-skin-cancer

انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان
ارسال نظر