صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۹ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

احیای هویت زن مسلمان از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است

مشاور رئیس و مسئول امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) گفت: بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی احیای هویت زن مسلمان بوده؛ زنی که علاوه بر ایفای نقش اصلی خود کنشگر مؤثر اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی است.
کد خبر : 928058

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شمس الملوک مشایخی، مشاور رئیس و مسئول امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) در سومین همایش ملی زن مسلمان در آیینه الگوی پیشرفت تمدن نوین اسلامی با استادان و فرهیختگان کشور که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی احیای هویت زن مسلمان است. زنی که علاوه بر ایفای نقش اصلی خود به‌عنوان همسر، مادر و دختر خانواده، یک کنشگر مؤثر اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی بوده و بدون حضور همراه با امن و عفاف وی، جامعه‌ای سالم را نمی‌توان متصور بود.

وی افزود: امیدواریم آثار و برکات این همایش ارزشمند در تعمیق باور‌های دینی در این زمینه بیفزاید و همچنین در تغییر و اصلاح برخی از نگرش‌های غلط درباره زن و نقش او در جامعه مؤثر واقع شود.

چگونگی برگزاری همایش ملی زن مسلمان در آیینه الگوی پیشرفت تمدن نوین اسلامی

دبیر علمی سومین همایش ملی زن مسلمان در آیینه الگوی پیشرفت تمدن نوین اسلامی و رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) نیز با تشریح روند اجرایی برگزاری این همایش گفت: پس از اخذ مجوز‌های لازم، فراخوان برگزاری همایش از ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ در هشت محور شامل زن و خانواده، زن و جامعه، زن و مدیریت، زن و سلامت، زن و فرهنگ مقاومت، زن و اقتصاد، زن و تعلیم و تربیت، زن و رسانه آغاز و با استقبال استادان و فرهیختگان بیش از ۶۰ مقاله به دبیرخانه علمی همایش ارسال شد که از میان آثار رسیده ۳۳ مقاله بر اساس نظر هیئت داوران واجد شرایط شناخته شده و پذیرفته شدند.

پروانه زیویار اضافه کرد: پنج مقاله برتر با دعوت از نویسندگان آثار در همایش ارائه و جوایز ارزنده‌ای نیز به آثار برگزیده اهدا شد، همچنین همه مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) منتشر شده و به زوی در پایگاه‌های معتبری مانند نورمگز و سیویلیکا نیز نمایه می‌شوند. برگزاری نمایشگاه از توانمندی‌های زنان و بانوان کارآفرین در عرصه اجتماع در موضوعات متنوع از برنامه‌های جانبی برگزاری همایش بشمار می‌رفت.

به گزارش آنا، در پایان این همایش یک روزه حاضران با قرائت بیانیه‌ای جنایات وحشیانه و غیرانسانی رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار زنان و کودگان مظلوم غزه و فلسطین را محکوم کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر