صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یک محکوم به قصاص در استان خوزستان به عشق امام حسین (ع) بخشیده شد

اولیای‌دم یک پرونده قصاص در نشستی که با حضور رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان برگزار شد، به عشق امام حسین (ع) از قصاص محکوم صرف نظر کردند.
کد خبر : 928050

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: چهار سال پیش در نزاعی بین دو طایفه در شادگان رخ داد که منجر به قتل یک خانم شد و این حادثه باعث تشدید اختلاف بین این دو طایفه شد.

وی افزود: متهم پس از طی مراحل قانونی، به قصاص نفس محکوم شد و با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی وی از بزه خود، اعضای شعبه ۲۹ شورای حل اختلاف مجتمع شماره ۴ اهواز با بهره‌گیری از ظرفیت بزرگان و مصلحین، و تشکیل چندین جلسه با اولیای دم، زمینه رضایت و صلح و سازش را فراهم کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه این جلسه از اقدام شایسته و ماندگار اولیای دم که به عشق امام حسین (ع) از قصاص قاتل صرف نظر کردند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و افزود: مردم خوزستان همواره در گذشت و بخشش، صلح و سازش و دوستی و همچنین استقرار صلح با توجه به ارادت خاصی که به اهل بیت (ع) دارند در سطح کشور سرآمد هستند و امیدواریم در پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم در صلح و سازش پرونده‌ها حقوقی و قضایی خوش بدرخشند.

وی با بیان اینکه ایمان و اعتقادات مردم باعث گسترش فرهنگ بسیار ارزشمند صلح و سازش در کشور شده است، عنوان کرد: ارزش و اهمیت ایجاد صلح و سازش میان افراد جامعه و رفع خصومات میان مردم آثار مفیدی را به‌دنبال خواهد داشت و موجب تحکیم، تقویت، برادری و دوستی در جامعه خواهد شد.

در این جلسه اولیای دم از بیانات و رهنمود‌های رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان تقدیر و با اعلام رضایت، زندگی دوباره‌ به محکوم هدیه دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر