صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۴ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
رضوانی اعلام کرد؛

قبولی ۸۰ درصدی دانش‌آموزان آموزشگاه سمای دانشگاه آزاد شاهرود در آزمون تیزهوشان

مدیرکل مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود از پذیرفته‌شدن ۸۰ درصدی دانش‌آموختگان آموزشگاه سمای وابسته به این دانشگاه در آزمون تیزهوشان خبر داد.
کد خبر : 928045

علی رضوانی مدیرکل مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌و‌گو  خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: با تلاش همکاران در مدارس سما به‌خصوص آموزشگاه علمی آزاد این مجموعه افتخاری ارزنده و تحسین‌برانگیز رقم خورد، به‌طوری که امسال شاهد قبولی ۸۰ درصد از دانش‌آموختگان در آزمون کشوری تیزهوشان بودیم.

وی افزود: ۴۰ دانش‌آموز پایه ششم مدارس سما و سایر مدارس سطح شهر از ابتدای سال تحصیلی در دو کلاس آمادگی تیزهوشان این مجموعه شرکت کردند که از این تعداد ۳۲ نفر در آزمون تیزهوشان قبول شدند.

مدیرکل مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اضافه کرد: ۶۷۰ دانش‌آموز در مقاطع پیش‌دبستانی مختلط، ابتدایی دوره اول و دوره دوم پسرانه و دخترانه، متوسطه اول و دوم دخترانه، هنرستان فنی و حرفه‌ای، هنرستان کار و دانش در مجموعه سمای واحد شاهرود مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۵ معلم و کادر آموزشی و اداری نیز این دانش‌آموزان را همراهی می‌کنند.

رضوانی با اشاره امکانات عملی و آزمایشگاهی سما گفت: هر مدرسه‌ای دارای آزمایشگاه‌های لازم است و به‌دلیل ارتباطات خوب با دانشگاه آزاد شاهرود و حمایت همه‌جانبه، عمده آزمایش تخصصی‌تر در آزمایشگاه‌های دانشگاه انجام می‌شود.

وی درباره امکانات رفاهی و ورزشی اداره‌کل مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود افزود: در مقطع پیش‌دبستانی؛ اتاق بازی، استخر توپ، تاب، سرسره و اتاق خاک بازی و ساعت ورزش دوره ابتدایی و متوسطه در سالن ورزشی سرپوشیده انجام می‌شود و امور مربوط به هنرستان پسرانه در سالن‌های ورزشی تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود انجام می‌گیرد.

مدیرکل مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تشریح کرد: هنرستان پسرانه غیردولتی سما در برنامه راهبردی خود به سمت جذب دانش‌آموز در رشته‌های پرکاربرد و عملی ازجمله تربیت‌بدنی، پلاستیک کار و مکانیک خودرو رفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر