صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۳ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛

تردد زائرین امسال در مسیر مشایه روان‌تر است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به منظور شرکت در مراسم باشکوه اربعین ‌ و بررسی وضعیت زائران حسینی صبح امروز وارد شهر نجف اشرف شد.
کد خبر : 928039

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در صدر هیئتی به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی و بررسی وضعیت زائران حسینی صبح امروز وارد شهر نجف اشرف شد.

آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت را در این سفر همراهی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در بدو ورود به فرودگاه نجف مورد استقبال مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق و نجف ، دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق و کنسولگری کشورمان در نجف قرار گرفت.

تردد زائرین امسال روان‌تر است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در فرودگاه نجف در گفتگویی به اهداف این سفر اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد تردد زائرین امسال روان‌تر است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بعثه مقام معظم رهبری درعتبات عالیات، اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی و تسهیل زیارت زائرین در برنامه‌هایی از جمله مناسبت‌های مذهبی همچون اربعین حسینی، عاشورا و عرفه را از آن جمله عنوان کرد و گفت: خوشبختانه برنامه‌های امسال در اربعین در چارچوب مسئولیت‌های بعثه و سازمان حج درعتبات عالیات به صورت مناسب تدوین شده و درحال برگزاری است.

وی افزود: در ایام اربعین کارگزاران سازمان حج و زیارت در قالب نیروهای داوطلب به عنوان خدمتگزاران زائران حسینی از استان‌های مختلف به عراق آمده‌اند که در این سفر ضمن خداقوت و خسته نباشید به آنان از نحوه ارائه خدمات بازدید خواهیم کرد.

وی شرکت در چند همایش در نجف و کربلا و دیدار با مسئولان و شخصیت‌های عراقی در نجف، کربلا، کاظمین، بغداد و سامرا را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد و افزود: برنامه‌های متنوعی در موسم اربعین با تلاش کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و همکاری نهادهای فرهنگی و دانشگاهی کشورمان در شهرهای نجف و کربلا برگزار می‌شود و با همکاری نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف و کمیته فرهنگی اربعین برنامه‌های خوبی برای بهره مندی معنوی بیشتر زائران تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به محور برنامه‌های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در داخل و عراق در سالهای گذشته ادامه داد: در این سفر ضمن بررسی نحوه خدمات‌رسانی به زائران اربعین در واحد راهنمایی و امور گمشدگان، بیمه و مرکز پزشکی حج و زیارت، راهکارهای ارائه بهتر و بیشتر خدمات و سطح همکاری‌ها شناسایی خواهد شد و ضمن توجه به چگونگی کاستن از آسیب‌ها و ارائه پشتیبانی‌های لازم، برنامه‌هایی را که نیاز به پیگیری بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای برگزاری بهتر دارد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر