صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تهران تا کربلا همه مسیر حسین(ع) است؛

از توزیع آب و ایجاد استراحتگاه در مواکب تا خدمت‌رسانی به گرمازدگان

ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران مانند هرسال آیینی برای جاماندگان پیش‌بینی کرده است، همان خدماتی که در قالب ستاد اربعین در عراق و مرزها به زائران ارائه می‌شود در تهران هم برقرار است. 
کد خبر : 928023

به گزارش  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امسال هم همچون سال گذشته آیین بدرقه زائران اربعین حسینی در میدان آزادی شهر با میزبان محرم شهری‌ها، برگزار شد.

بدرقه‌ای از جنس خلوص و عشق به سرور وسالار شهیدان اباعبدالله، بدرقه‌ای که سیاهی و انبوه جمعیت چندصد هزار نفری اش نه زن و مرد می شناخت و نه پیروجوان.

آنچه دل‌های همگان را راهی سرزمین کربلا می‌کرد علاوه بر نوای روضه و ذکر مصیبت مداحان، شوق و اشتیاق و سیل اشک‌های جاری بر گونه های مردمی بود که هفته‌هاست در این محرم شهر و کشتی «سفینه النجاة» حسینی اش جان برکف و پا در رکاب ارباب بوده‌اند.

کشتی لنگر انداخته در قلب پایتخت که با تلالو رنگ سرخ چراغ‌ها و فانوس‌ها فضاسازی قیام دشت مصیبت دیده کربلا را کرده بود میعادگاه زائران  و دلباختگان آقایی بود که ذکر نامش در سیل جمعیت عرش زمین و آسمان را به لرزه انداخته است.

تا چشم کار می‌کرد سیاهی و انبوه جمعیت بود و امسال حضور چنین ازدحامی علیرغم  تمامی تهمیدات صورت گرفته همه را غافلگیر کرده بود.

همه یک رنگ و یه دست شده بودند؛ یک دلی از جنس محبت به اباعبدالله. تمامی موکب داران مسیر پیاده روی اربعین و موکب دارانی که به جاماندگان در مسیر پیاده روی شهر ری در پایتخت خدمت خواهند کرد همگام و هم قدم شده بودند تا در آیین بدرقه  سنگ تمام بگذارند.

به همت شهرداری تهران امسال هم زیرساخت‌ها به گونه‌ای فراهم شد که از نخستین روزهای محرم فضای شهر برای استقبال از مردم مبتلا به عشق حسین و اربعینش آماده سازی شد. 

«محرم شهر» تمام آنچه یک شهروند برای اربعین نیاز دارد

از محرم شهر آذین شده به نام حسین(ع) که تمامی تجهیزات و امکاناتی که یک زائر برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین نیاز دارد در آن فراهم و در دسترس مردم قرار گرفته بود تا برپایی خیمه «شهر کودکان حسینی» ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین حضور جمعی از مداحان و سخنوران برجسته کشور و گروه‌های آیینی تعزیه و نمایش عاشورایی در صحنه محرم شهر از جمله برنامه هایی بود که برای برپایی مجلس سوگ حسینی از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران صورت گرفت.

تلاش‌های صورت گرفته تنها منتهی به شهر تهران نبود و در ستاد اربعین شهرداری تهران نشست‌های تخصصی را با شهرداران شهرهای عراق که در مسیر زوار و مقصد آنان است برگزار و برای ارائه خدمات به زائران اربعین متعهد شده است. 

ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران مانند هرسال آیینی برای جاماندگان پیش‌بینی کرده است، همان خدماتی که در قالب ستاد اربعین درعراق و مرزها به زائران ارائه می‌شود در تهران هم برقرار است. 

در ستاد اربعین شهرداری تهران نشست‌های تخصصی را با شهرداران شهرهای عراق که در مسیر زوار و مقصد آنان است برگزار و تعهداتی را برای ارائه خدمات داده است؛ توافق‌هایی با شهرداران شهرهای کوفه، نجف، کربلا و نیز تولیت حرم مقدس امام حسین(ع) انجام و توفیق خدمت به زوار حسینی فراهم شده است.

از توزیع آب و ایجاد استراحتگاه در مواکب تا خدمت رسانی به گرمازدگان

تمهیدات لازم جهت کنترل گرمای شدید طریق اربعین یکی از مهمترین برنامه هایی بود که از سوی شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفت و در همین راستا  توزیع آب از اذان صبح در مسیر و ایجاد استراحتگاه‌ها در مواکب و همچنین استقرار کمیته خدمات سلامت در مسیر، اقدام به خدمات‌رسانی خواهند کرد تا در صورت بروز مشکل گرمازدگی به شهروندان رسیدگی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر