صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۷ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
میرزازاده عنوان کرد؛

اهمیت رصد داروها/ یک میلیارد یورو صادرات دارو در پایان برنامه هفتم

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو، به وضعیت صادرات دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی در پایان برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد.
کد خبر : 928015

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرشته میرزازاده، صبح شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ در برنامه زنده تلویزیونی به برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: قرار است در پایان برنامه هفتم توسعه کشور، میزان صادرات دارو به یک میلیارد یورو برسد.

صادرات 300 میلیون دلاری دارو

میرزازاده در ادامه به وضعیت صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی در پایان برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: میزان صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی در پایان برنامه هفتم باید به یک میلیارد یورو برسد که در حال حاضر، ۲۵۰ میلیون دلار است. در حال حاضر میزان صادرات دارو ۳۰۰ میلیون دلار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو، با عنوان این مطلب که فاصله زیادی تا رسیدن به رقم صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در پایان برنامه هفتم داریم، افزود: در سنوات اخیر در واردات مواد اولیه دارو، صنایع و ماشین آلات، دچار مشکلاتی بودیم.

وی به تکمیل زنجیره تأمین و توزیع کالا‌های سلامت محور اشاره کرد و گفت: تکمیل این زنجیره باعث شفاف سازی فعالیت‌های سازمان غذا و دارو می‌شود. اینکه بدانیم دارو و ملزومات پزشکی، چگونه و از چه طریقی تولید و تأمین می‌شود، خیلی مهم است.

اهمیت و ضرورت رصد داروها

میرزازاده بر اهمیت رصد دارو‌ها اشاره کرد و افزود: در این بین، رصد دارو‌هایی که ارزبری دارند خیلی مهم است تا اجازه ندهیم حیف و میل و یا قاچاق شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ درصد دارو‌هایی که ارزبری دارند، در سامانه‌های سازمان غذا و دارو ثبت می‌شوند.

میرزازاده در همین زمینه تاکید کرد: قرار است تا پایان برنامه هفتم توسعه، صد درصد دارو‌ها در سامانه‌ها ثبت و رصد شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو، بر به روزرسانی فارماکوپه دارویی کشور تاکید و تصریح کرد: یکی از اقدامات سازمان غذا و دارو، به روزرسانی فارماکوپه دارویی کشور است.

وی همچنین از تهیه لیست دارو‌های گیاهی و سنتی جهت انتشار خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات سازمان غذا و دارو، تهیه فهرست دارو‌های گیاهی و سنتی است که با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مشغول تهیه آن هستند و چنانچه به تأیید سازمان غذا و دارو برسد، منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر