صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سریع‌ترین دوقلوی دیجیتالی جهان ایجاد شد/ استفاده از هوش مصنوعی برای ویدئو چت‌های انسانی

محققان یک دوقلوی دیجیتالی زنده ایجاد کردند که فراتر از چت بات‌های ساده یا ویدیو‌های از پیش ضبط شده است که بابهره گیری از هوش مصنوعی، یک کپی پویا ایجاد می‌کند که شباهت، دانش و پیشینه فرد را تجسم می‌کند.
کد خبر : 927988

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، شرکت تحقیقات ویدیویی هوش مصنوعی (AI) از انتشار سریع‌ترین راه حل دوقلوی دیجیتالی جهان برای مکالمات ویدیویی بلادرنگ خبر داده است.

تاوس، شرکت مستقر در سان فرانسیسکو، محصول جدید را رابط مکالمه ویدئویی (CVI) نام گذاری کرده است.

به گفته این شرکت، محصول جدید به توسعه دهندگان مجموعه کاملی از ابزار را ارائه می‌دهد که می‌توانند از آن‌ها برای ایجاد تجربیات تعاملی با دوقلو‌های دیجیتالی استفاده کنند که می‌توانند با کم‌ترین تاخیر ببینند، بشنوند و پاسخ دهند.

تاوس ادعا می‌کند که دوقلو‌های دیجیتالی ساخته شده از طریق این پلتفرم می‌توانند تقریبا با انسان‌ها برابری کنند که احتمالا می‌تواند زندگی خالقان محتوا و دیگران را بسیار ساده‌تر کند.

حسن رضا، هم بنیان گذار و مدیرعامل تاوس می‌گوید: کپی‌های مکالمه‌ای نشان دهنده یک تغییر پارادایم در نحوه تعامل ما با ماشین‌ها هستند. ما به جای سازگاری با محدودیت‌های رابط‌های سنتی، راه حل‌هایی را ایجاد می‌کنیم که از راه‌های طبیعی ارتباط انسان‌ها مانند نشانه‌های بصری و کلامی، درک عاطفی و آگاهی متنی استفاده می‌کنند.

تاوس ادعا می‌کند که این محصول یک دوقلوی دیجیتالی زنده ایجاد می‌کند که فراتر از چت بات‌های ساده یا ویدیو‌های از پیش ضبط شده است.

این محصول بابهره گیری از هوش مصنوعی، یک کپی پویا ایجاد می‌کند که شباهت، دانش و پیشینه فرد را طبق نظر شرکت تجسم می‌کند. این سیستم می‌تواند اطلاعات بصری و صوتی را ببیند و پردازش کند، به سوالات پاسخ دهد، بینش ارائه دهد و همانند یک انسان واقعی در مکالمات شرکت کند.

این شرکت می‌گوید: این نسخه از تخصص، تجربیات و دیدگاه منحصر به فرد یک شخص یا شرکت برای ارائه پاسخ‌های معتبر و شخصی سازی شده استفاده می‌کند که اساسا به عنوان یک پروکسی عمل می‌کند.

براساس اخبار منتشر شده، محصول جدید این شرکت می‌تواند با کم‌تر از یک ثانیه تاخیر در طول مکالمات و در صورت درخواست برای انجام هر کار خاصی ارتباط برقرار کند.

علاوه بر این، این شرکت می‌گوید که می‌توان آن را بدون کار زیاد از سوی کاربر گسترش داد چرا که یک راه حل توسعه دهنده سراسری است. از دیگر ویژگی‌های محصول جدید تاوس می‌توان به نمایشگر رول شونده و اسپیکر مکالمه اشاره کرد که متناسب با اهداف مختلف ساخته شده اند.

همچنین اتاقی برای آزمایش ارائه می‌دهد که می‌تواند با مدل‌هایی مانند چت جی‌پی‌تی -۴ یا کلود یا هر مدل زبان بزرگ دیگری (LLM) جفت شود.

این پلتفرم گزینه‌های مقیاس پذیری تولید و مدیریت جریان موازی را برای مدیریت حجم بالای ترافیک ارائه می‌دهد.

این شرکت می‌گوید با توجه به جنبه ایمنی اشیا، حفاظ‌هایی را نصب کرده است تا اطمینان حاصل کند که یک فرد تنها می‌تواند یک دوقلوی دیجیتالی از خودش بسازد. همچنین از تعدیل خودکار محتوا و بررسی کیفیت ضد توهم برخوردار است.

 این رابط ویدیویی جدید تعاملات شهودی تر، کارآمدتر و تاثیرگذارتری را ممکن خواهد کرد. به طور خلاصه، این محصول جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا شباهت دیجیتالی خود را افزایش دهند و یک گسترش واقعی از خود ایجاد کنند که بر محدودیت‌های فضا، زمان و حافظه غلبه می‌کند. همچنین در‌های جدیدی را برای توسعه دهندگان باز می‌کند تا تجربه‌های بی نظیری برای مشتریان ایجاد کنند.

با این حال، در حالی که هوش مصنوعی مولد با جهش‌ها و محدودیت‌ها در حال پیشرفت است، نگرانی‌های متعددی در جامعه در مورد امنیت و سوء استفاده احتمالی از آن وجود دارد.

دنیای هوش مصنوعی به سرعت در حال انفجار است و در روزه‌ای پیش رو محصولات بیشتری از این دست عرضه خواهند شد که نیازمند تلاش و هوشیاری بیشتر برای به حداقل رساندن احتمال کلاهبرداری‌های آنلاین، جعل هویت غیر مجاز و ... خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر