صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

فریبا: استقلال مدعی قهرمانی است و فعلا قهرمان نیست/ VAR حق هیچ تیمی را ضایع نمی‌کند

پیشکسوت تیم استقلال گفت: قطعاً استقلال مدعی قهرمانی است ولی هیچ کجای دنیا بعد از هفته اول نمی‌شود گفت تیمی قهرمان است.
کد خبر : 927986

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص برتری استقلال در خانه شمس آذر قزوین در هفته اول لیگ برتر اظهار کرد: کم کم به دنیا می‌رسیم. ضعیف‌ترین لیگ‌های آسیا هم VAR داشتند. ما نداشتیم و متأسفانه در چند سال اخیر امکان تغییر نتایج و جابه‌جایی تیم‌ها در رده‌های مختلف جدول وجود داشت. دیدیم که استقلال می‌خواست ضربه کاشته بزند و داور پس از بازبینی صحنه‌ای در محوطه جریمه، برای شمس آذر اعلام پنالتی کرد. چند دقیقه بعد هم کمک داور گل سالم استقلال را آفساید اعلام کرد و با وجود VAR ثابت شد که کمک داور اشتباه کرده است.  

بازی قابل بررسی فنی نیست

وی ادامه داد: امیدوارم در همه استادیوم‌هایی که بازی‌های لیگ برتر برگزار می‌شود VAR داوری کند تا حق هیچ تیمی ضایع نشود. عدالت در قضاوت کمک می‌کند تا تیمی قهرمان شود که محق است و تیم‌هایی سقوط کنند که حق آنها ماندن در لیگ برتر نیست. از نظر فنی زود است که بخواهیم کیفیت استقلال را قضاوت کنیم. وقت آن نشده تا بخواهیم در مورد تیم صحبت کنیم. بازی استقلال و شمس آذر هم به خاطر باد شدیدی که می‌وزید قابل بررسی فنی نیست، چون سخت‌ترین بازی در دیداری است که باد در جریان بوده و نمی‌گذارد بازی خود را انجام دهید. از بازی در زمین برفی و زیر باران سخت‌تر است. سرعت انتقال توپ گرفته می‌شود، پاس‌ها درست به هم‌تیمی نمی‌رسد، دروازه‌بان نمی‌تواند توپ را به میانه زمین برساند.  

شمس آذر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

پیشکسوت تیم استقلال افزود: همه لیگ‌های دنیا در پایان هفته چهارم هم قابل قضاوت نیست. عیار تیم‌ها از هفته پنجم به بعد رو می‌شود. در هفته اول هم هیچ یک از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر بازی فوق‌العاده‌ای نداشتند. استقلال هم بازی همیشگی را نداشت، شمس آذر هم به واسطه تیم جوان و جنگنده‌ای که دارد، نشان داد حرف‌های زیادی برای گفتن در آینده خواهد داشت. استقلال غایبان زیادی را به دلایل مختلف نداشت و قطعاً با اضافه شدن تمامی نفرات شرایط بهتری خواهد داشت. البته امتیاز هفته‌های ابتدایی برای آنکه تیم در کورس قهرمانی شرایط خوبی داشته باشد بسیار بسیار مهم است. سه امتیاز‌های متوالی می‌تواند تیم را به کسب امتیازات کامل هر دیدار عادت دهد. شرایط روحی تیم بسیار خوب خواهد شد و می‌تواند در بهترین وضع وارد نیم فصل دوم شود.

عده‌ای در فضای مجازی با سوءنیت به استقلال فشار می‌آورند

فریبا تصریح کرد: اشتباهی که شاهد هستیم به واسطه یارگیری خوبی که استقلال در فصل نقل و انتقالات داشته و بازیکنان بسیار خوبی به خدمت گرفته، می‌گویند استقلال قهرمان این فصل است. هیچ کجای دنیا بعد از هفته اول نمی‌شود گفت تیمی قهرمان است. قطعاً استقلال مدعی قهرمانی است، اما هوادارانی که روی احساس تیم را قهرمان می‌دانند فشار منفی روی تیم می‌آورند. بازی‌های بسیار دشوار است، رقبا بیکار نیستند و اتفاقاً انگیزه بالایی دارند تا برابر استقلال بهترین بازی را ارائه کنند. کار را از لحاظ روحی نباید برای تیم سخت کرد. ضمن اینکه می‌دانم یک عده‌ای در فضای مجازی با سوءنیت به دنبال فشار آوردن روی تیم هستند. آگاهانه تلاش می‌کنند تا تیم را به هم بریزند. هواداران هوشیار باشند و انرژی مثبت به تیم بدهند ولی فشار مضاعف نیاورند تا در پایان فصل قهرمانی کسب شود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر