صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۵۸ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
رئیس سازمان امور دانشجویان:

رسیدن به مرجعیت علمی ایران در جهان بدون نقش آفرینی دانشگاه امکان پذیر نیست

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: برای رسیدن به مرجعیت علمی در جهان و تحقق منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی ، بدون نقش آفرینی دانشگاه امکان پذیر نیست.
کد خبر : 927981

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختتامیه هفتادوچهارمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور دکتر هاشم دادا‌ش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان به میزبانی دانشگاه یاسوج  برگزار شد.

دکتر داداش‌پور ضمن قدردانی از ریاست دانشگاه یاسوج و همکارانش در میزبانی نشست اظهار داشت : این نشست با هدف آمادگی معاونت های دانشجویی در موضوع بازگشایی دانشگاه‌ها در هفته پایانی شهریور ماه برگزار گردید تا سیاست ها و رویکردها و اولویت ها تبیین شود و ما شاهد بازگشایی مطلوب و بدون هیچگونه اختلالی در حوزه خوابگاه ، تغذیه و سلامت باشیم .

رئیس سازمان امور دانشجویان از دانشگاه بعنوان عامل اصلی در تحقق مرجعیت علمی و روند توسعه و پیشرفت نام برد و افزود: دانشگاه یکی از مهمترین نهادهایی است که جامعه را برای پیشرفت و توسعه همه جانبه هدایت می نماید، دانشگاه ها به لحاظ دارا بودن دانش و فن، در سطح جهان از اعتبار زیادی برخوردارند و از عوامل عمده دگرگونی اجتماعی محسوب می‌شوند. وی در ادامه بیان داشت : دانشگاه ها باید جوانان را برای تغییرات و دگرگونیهای مداوم در جهان سراسر متحول امروزی آماده نمایند ،به همین دلیل، دانشگاه ها نمی توانند صرفآ به صلاحیت فنی و علمی خود بسنده نمایند، بلکه باید نقش فرهنگی و سیاسی خود را با توجه به ساخت اجتماعی و فرهنگی جامعه به انجام برسانند.

رئیس سازمان امور دانشجویان رویکرد انقلاب اسلامی را توسعه و تغییر با پیوست فرهنگی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : جمهوری اسلامی که مدعی مرجعیت علمی در سطح جهانی است ، بدون اهتمام ویژه به دانشگاه‌ها و افزایش هیات علمی نخبه و نیز بازنگری در ساختارها  و افزایش جذب دانشجویان بین الملل امکان پذیر نیست.

وی در ادامه به نقش خیرین در توسعه و پیشرفت دانشگاهها اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی دانشگاه های کشور را ارزیابی می‌کنیم ، به وضوح شاهد هستیم ، دانشگاه هایی که خیرین حضور پر رنگینی داشته اند ، از لحاظ فیزیکی و اجتماعی و حتی علمی، رونق و بالندگی و شکوفایی بهتر و نمایان تری برخوردار بودند و ما باید بتوانیم از ظرفیت های خیرین در گسترش و رشد مراکز آموزشی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

دکتر داداش‌پور در پایان به ارزیابی عملکرد معاونت های دانشجویی در موضوع تغذیه ، خوابگاه ، مشاوره و سلامت ، ورزش و بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت : این ارزیابی عملکرد در راستای شناخت نقاط قوت و ضعف و بهبود وضعیت امور مربوط به دانشجویان و تقدیر از معاونان کوشا و ساعی انجام می‌شود و باید همه تلاش کنند تا مسائل مربوط به امور دانشجویان به نحو احسن بررسی و هر گونه وجود مشکلی از سر راه برداشته شود و دانشجویان بتوانند بدون هیچ دغدغه ای به تحصیل متمرکز گردند و خانواده هایشان نیز از امنیت روحی و روانی لازم برخوردار باشند .

گفتنی است در پایان این نشست از معاونت های برتر دانشجویی با اهدای لوح تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر