صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۵۵ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
پایان نشست دوحه؛

دستور کار آتش‎‌بس غزه به میز مذاکره مصر منتقل شد

کشورهای میانجی در روند مذاکرات آتش‌بس غزه، نشست دوحه را مثبت ارزیابی و اعلام کردند که ادامه گفتگوها هفته آینده در قاهره از سرگرفته خواهد شد.
کد خبر : 927979

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سه کشور آمریکا، مصر و قطر امروز (جمعه) با صدور بیانیه مشترکی در خصوص مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا در دوحه، با مثبت قلمداد کردن فضای مذاکرات، از طرح پیشنهادی جدیدی در این خصوص خبر دادند.

به نوشته الجزیره، در این بیانیه آمده است که آمریکا با حمایت قطر و مصر طرحی را با هدف کاهش اختلافات ارائه کرده است که مبتنی بر طرح جو بایدن و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل است.

همچنین طبق این بیانیه سه کشور به عنوان میانجی مذاکرات، به فعالیت‌های خود طی روز‌های آتی در خصوص جزئیات اجرایی طرح پیشنهادی ادامه خواهند داد و قرار است نشست دیگری در قاهره تا پیش از پایان هفته آتی برگزار شود.

به گفته سه کشور مذکور، مسیر برای تحقق توافق آتش‌بس در غزه و کاهش تنش‌های منطقه‌ای هموار و مهیا است.

دور جدید مذاکرات آتش‌بس در دوحه از روز گذشته آغاز شد و امروز نیز ادامه یافت؛ مذاکراتی که خبری از نمایندگان حماس در آن نیست و حماس به طور رسمی اعلام کرده است که حاضر به شرکت در این نشست نیست و نیازی هم به مذاکرات جدید وجود ندارد و تنها باید در خصوص اجرای مذاکرات پیشین گفتگو و رایزنی صورت گیرد.

شب گذشته نیز منابع قطری، مصری و اسرائیلی فضای رایزنی‌ها را «مثبت» تلقی کردند. با این حال به اذعان محافل رسمی اسرائیلی شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اصلی‌ترین مانع در مسیر تحقق هرگونه توافقی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر