صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۵ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان دانشجویان:

فراهم شدن زیرساخت جذب دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های کشور

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان دانشجویان در دومین روز نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور به میزبانی شهر یاسوج گفت: در طول سه سال دولت سیزدهم زمینه برای جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کشور فراهم شد.
کد خبر : 927933

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر رازقی، در دومین روز نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور به میزبانی شهر یاسوج با اشاره به اهمیت جذب دانشجوی بین‌المللی گفت: جذب دانشجویان بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، مباحث فرهنگی، اقتصادی و موارد مختلف می‌تواند مهم و تاثیرگذار باشد و جذب دانشجوی بین‌المللی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری باشد.

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان دانشجویان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد مرجعیت علمی افزود: رسیدن به مرجعیت علمی و ترویج زبان فارسی دو اصل مد نظر است که اگر در این راستا کار کنیم بحث جذب دانشجویان بین‌المللی می‌تواند بسیار مهم باشد.

رازقی بیان کرد: اگر دانشجوی خارجی در کشور ما علم را فراگیرد یعنی ما به سمت مرجعیت علمی می‌رویم و، چون برای تحصیل باید زبان فارسی را فرا گیرد، ترویج زبان فارسی صورت گرفته است.

رازقی عنوان کرد: در مدت سه سال دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای جذب دانشجویان بین‌المللی صورت گرفت و زیرساخت‌ها برای تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های داخل فراهم شد.

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان دانشجویان با اشاره به الزامات جذب دانشجویان بین‌المللی گفت: الزاماتی برای معرفی دانشگاه‌ها به دانشجویان سایر کشور‌ها وجود دارد که این ظرفیت و پتانسیل به‌خوبی معرفی شود.

وی افزود: بعد از اینکه دانشجویان وارد دانشگاه‌های کشور شدند باید در خصوص خوابگاه، تغذیه، بیمه، مجوز‌های تحصیلی و اینکه چه شرایط و مواردی را باید دانشگاه‌ها رعایت کنند تا دانشجویان با مشکلی مواجه نشوند، جویا شوند.

در این نشست همچنین در مورد مشارکت دانشجویان خارجی در مباحث فرهنگی و سایر موارد بحث شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر