صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

مقاوم سازی شبکه گاز استان تهران در برابر بحران

شبکه ١١ هزار کیلومتری تغذیه و توزیع گاز استان تهران با ٧٤٠ هزار انشعاب و یک میلیون و ١٠٠ هزار مشترک با بهره‌گیری از دانش روز و فناوری‌های جدید مقاوم می‌شود.
کد خبر : 92793

به گزارش گروه اقتصادی آنا به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران اظهار کرد: این شرکت از آخرین فناوری‌های روز در حوزه مقاوم‌سازی شبکه گازرسانی بهره می‌گیرد تا بتواند گاز را بصورت ایمن و مستمر به بخشهای مختلف مصرف تحویل دهد.


سعید مومنی با بیان این که تاکنون فعالیتهای گسترده ای در زمینه مقاوم سازی شبکه و ایستگاههای تقلیل فشار گاز انجام شده است، افزود: حذف شیرهای پیاده رو، حذف اتصالات فلنچی از شبکه و حذف حوضچه های خمره ای از جمله این فعالیتها بشمار می رود.


وی ادامه داد: در بحث تاسیسات و مقاوم سازی ایستگاههای تقلیل فشار گاز نیز تاکنون در ٦٠ ایستگاه اقدامات خوبی در رابطه با مقاوم سازی دیواره ها و تاسیسات سازه ای انجام شده و با بکارگیری فناوریهای جدید، تغییرات رویکردی در حوزه مقاوم سازی رخ داده است.


به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، افزون بر سیستم پدافند غیر عامل، سیستم مانیتورینگ و کنترل از راه دور نیز در ایستگاههای سی جی اس نصب شده است.


وی در ادامه به فعالیتهای پژوهشی مقاوم سازی شبکه اشاره کرد و گفت: هم اکنون ارتباط نزدیکی با دانشگاهها و مراکز دانش بنیان داریم تا بتوانیم از آخرین شیوه های نوین در بخش فناوری و مکانیک شبکه گاز استان تهران استفاده کنیم.


مومنی ادامه داد: با بکارگیری پروژه های پژوهشی توانسته ایم پروژه های متنوعی در حوزه مقاوم سازی ٤٠٠ ایستگاه تی بی اس سطح تهران تعریف و اجرا کنیم تا درصورتی که بحرانی رخ داد با کمترین مشکل در بحث تاسیسات مواجه باشیم.


وی با اشاره به بلوک بندی شبکه گسترده گاز استان تهران اعلام کرد: با تقسیم بندی شبکه گاز استان به دو سوپربلوک در شمال و جنوب و ١٥ بلوک متوسط شرائطی فراهم کرده ایم تا در زمان بحران امکان جداسازی شبکه ها از یکدیگر فراهم باشد و شاهد قطع گسترده شبکه گاز نباشیم.


مدیرعامل شرکت گاز استان تهران یادآور شد: تجهیزات جدید دیگری نیز باید برای این مورد نصب شود که مطالعات و سفارش آن در حال انجام است تا این سیستم نیز کامل شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت بحران
ارسال نظر