صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

تشریح الزامات لیگ نخبگان آسیا برای استقلال و پرسپولیس

الزامات لیگ نخبگان آسیا برای دو نماینده ایران در کارگاه آموزشی تشریح شد.
کد خبر : 927887

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز کارگاه آموزشی لیگ نخبگان آسیا در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور مسئولان اجرایی AFC و نمایندگان باشگاه‌های حاضر در رقابت‌ها برگزار شد.

در این نشست مسئول کمیته مسابقات لیگ نخبگان آسیا با اشاره به شرایط و مقررات این رقابت‌ها، نحوه برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان را به صورت کامل تشریح و الزامات مدنظر AFC را به شرکت کنندگان توضیح داد.

در ادامه رئیس کمیته مسابقات با اشاره به تغییر فرمت مسابقات در لیگ نخبگان، توضیحاتی در خصوص پاداش‌های این دوره از بازی‌ها ارائه کرد.

در ادامه این کارگاه آموزشی، یکی دیگر از مسئولان کمیته اجرایی لیگ نخبگان، درباره برگزاری مسابقات و الزاماتی که باید تیم‌های میزبان رعایت کنند، صحبت کرد و توضیحاتی به شرکت کنندگان ارائه شد. در این بخش، در خصوص شرایط رجیستری بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم‌ها، نحوه تهیه بلیت و شرایط استادیوم‌ها نکاتی عنوان شد که تیم‌های میزبان ملزم به رعایت آن هستند.

همچنین در خصوص جلسه تمرین قبل از بازی و تمرین روز بازی، نحوه نشستن بازیکنان و مربیان روی نیمکت نکاتی مطرح شد، طبق قوانین در نظر گرفته شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات، باید نیمکت ورزشگاه میزبان حداقل ۲۳ صندلی داشته باشد، که از این تعداد ۱۲ بازیکن و ۱۱ نفر کادر حق نشستن روی نیمکت تیم را خواهند داشت.

برابر اعلام کمیته برگزاری مسابقات، هر تیم در هر بازی اجازه پنج تعویض دارد که قوانین تعویض طبق قوانین فیفا لحاظ شده که این تعداد تعویض در سه نوبت امکان‌پذیر است. در صورت مصدومیت سر بر سر بازیکنان در جریان بازی نیز تعویض اضطراری در نظر گرفته شده که هر تیم مجاز به استفاده از آن خواهد بود.

در خصوص پروتکل‌های امنیتی ورزشگاه نیز نکاتی مطرح شد که افسر امنیتی باشگاه‌ها باید قبل از انجام هر بازی، کلیه الزامات مندرج در آیین نامه را رعایت کنند و این موضوع به تایید ناظر بازی برسد.

در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی درباره شرایط تجاری ورزشگاه‌ها توضیحاتی ارائه شد که میزبان‌های لیگ نخبگان باید طبق قانون ۴۸ ساعت قبل از انجام بازی، ورزشگاه میزبان را آماده برگزاری مسابقات کنند.

در خصوص شرایط البسه تیم‌های حاضر در مسابقات و نحوه فعالیت رسانه‌ای نیز مطالبی عنوان شد که تیم‌ها باید مطابق آیین نامه کلیه الزامات را رعایت کنند تا مسابقات با کیفیت ایده‌آل به اجرا در آید.

یکی از نکات ویژه‌ای که کمیته مسابقات برای این رقابت‌ها در نظر گرفته، موضوع فعالیت سرگرمی میزبان برای هواداران است که توضیحاتی در این خصوص ارائه شد تا تمامی باشگاه‌ها مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته کنفدراسیون این آیتم را اجرا کنند تا فضای پر نشاطی برای تماشاگران به وجود آید.

در بخش پایانی این کارگاه آموزشی، در خصوص اتاق تست دوپینگ، VAR و کادر پزشکی نیز مباحث مهمی مطرح شد که باید از سوی تمامی باشگاه‌های حاضر در مسابقات رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر