صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۴ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نفت، نیرو در کمیسیون عمران برگزار شد

جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نفت و نیرو در دولت چهاردهم صبح امروز با حضور محسن پاک‌نژاد و عباس علی‌آبادی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 927762

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی دولت گفت: نشست صبح امروز کمیسیون با «محسن پاک‌نژاد» وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت نفت بود که در ابتدای نشست گزارشی از برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف نظیر به‌روزرسانی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و جمع‌آوری گاز‌های مشعل، کاهش ناترازی انرژی، جلوگیری از قاچاق سوخت و افزایش تولید بنزین و ... ارائه کرده و نمایندگان نیز نظرات خودشان را مطرح کردند.

وی ادامه داد: دومین نشست امروز اعضای کمیسیون عمران مجلس با «عباس علی آبادی» وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت نیرو بود، وزارت نیرو در کنار وزارت راه و کشور از جمله وزاتخانه‌هایی است که کمیسیون عمران باید نظر تخصصی خود را در خصوص صلاحیت وزیر پیشنهادی در صحن علنی قرائت کند، لذا جهت بررسی دقیق‌تر برنامه‌های آقای علی آبادی موضوعات به دو بخش آب و برق تقسیم شده و در این نشست تنها مسائل مرتبط با برق بررسی شد.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را پیرامون مسائل مهمی نظیر ناترازی برق، نوسازی نیروگا‌ه‌های فرسوده و حذف تدریجی قیمت گذاری دستوری، اجرای قوانین بالادستی ارائه کرده و راهکار‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود را برای مدیریت مصرف برق و جبران ناترازی‌های موجود ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در ادامه نشست نمایندگان نیز دغدغه‌ها و نکات خودشان را پیرامون اهمیت ارتقا راندمان نیروگاه‌ها، بهبود مدیریت مصرف برق، افزایش تولید برق مطابق با قوانین، استفاده از پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدید پذیر برای تولید برق و نحوه تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های کلان مطرح کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر