صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۳ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
به میزبانی نوجوانان فرهنگسرای سلامت برگزارمی شود؛

آیین تجلیل از حاج غلامرضا سازگار در «پرده عشاق»

ویژه‌برنامه «پرده عشاق» با هدف تکریم مفاخر و پیرغلامان حسینی (علیه السلام) همراه با تجلیل از «حاج غلامرضا سازگار» در فرهنگسرای سلامت برگزار می‌شود.
کد خبر : 927727

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این ویژه برنامه نوجوانان حلقه‌ی بچه‌های فرهنگسرا در کنار مدیران فرهنگی و شهری و شماری از مداحان و عاشقان امام حسین (علیه السلام) به منظور بزرگداشت خادمان ابا عبدالله الحسین (علیه اسلام) و پاسداشت سال‌ها خادمی و پرچمداری خاندان اهل بیت (علیه السلام) حضور داشته و از مقام شامخ «حاج غلامرضا سازگار» پیر غلام حسینی، شاعر آئینی و مداح اهل بیت (علیه السلام) تجلیل خواهند کرد.

غلامرضا سازگار متخلص به «میثم» سال ۱۳۲۰ در قم متولد شد. او سرودن را از نوجوانی آغاز کرد و هم‌زمان به ستایشگری نیز روی آورد. حافظۀ خوب در کنار بهره بردن از محضر اساتیدی، چون میرزا محمد فقیهی و حاج ملا حسین مولوی، سبب شد تا در این مسیر به سرعت پیشرفت کند. قریب به اتفاق اشعار او با موضوع آیینی سروده شده‌اند. وی سالیانی است که از بزرگان شعر آیینی معاصر و شناخته شده‌ترین ایشان محسوب می‌شود. مجموعۀ شش جلدی «نخل میثم» در بردارنده اشعار کلاسیک او است و ستایشگری را نمی‌توان یافت که از نخل میثم او، خرمایی برنداشته باشد.

سازگار در عرصۀ نوحه‌سرایی نیز بسیار فعال است و مجموعه‌های چند جلدی «یک ماه خون گرفته»، «آتش مهر»، «نخلستان» و «از صیام تا قیام» بخشی از آثار او در زمینۀ نوحه سرایی است.

گفتنی است، در برگزاری ویژه برنامه آیینی مذهبی «پرده عشاق» شهرداری منطقه ۴، کانون شعر هنگام و کانون مداحان طهران در کنار نوجوانان حلقه بچه‌های فرهنگسرای سلامت از شاعران آئینی تقدیر (حمید کریمیان مدیر مکتب المهدی (عجل الله فرجه الشریف) و حجت اله لطیفی پیر غلام آئین سنتی تعزیه خوانی و حسین متولیان، قاسم صرافان، محمود کسبی و حمید منتظر) تقدیر خواهند کرد.

این ویژه برنامه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ پنجشنبه بیست و پنجم مرداد ماه ۱۴۰۳ مصادف با دهم صفر ۱۴۴۶ در سالن اجتماعات فرهنگسرای سلامت برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این ویژه برنامه آئینی می‌توانند به فرهنگسرای سلامت واقع در خیابان دلاوران، آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند، مراجعه کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن: ۷۷۴۹۱۵۵۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر