صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

آزمون ارزیابی علمی دانشجویان انتقالی فیزیوتراپی جایگزین مصاحبه شد

دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته فیزیوتراپی در خارج از کشور متقاضی انتقال به داخل باید به جای مصاحبه در آزمون ارزیابی علمی شرکت کنند که جزییات این آزمون برای شرکت این دانشجویان اعلام شد.
کد خبر : 927673

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد دانشجویان رشته فیزیوتراپی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور که متقاضی انتقال و ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزشی داخل کشور هستند باید در آزمون ارزیابی صلاحیت علمی شرکت کنند.

براساس مصوبه نود و دومین جلسه شورایعالی برنامه ریزی علوم پزشکی به منظور حفظ کیفیت و رعایت عدالت در سنجش و ارزیابی علمی متقاضیان انتقال مقرر شده است جهت دانشجویان شاغل به تحصیل با شروع به تحصیل بعد از اول ژانویه ۲۰۱۹ در رشته «فیزیوتراپی» آزمون ارزیابی صلاحیت علمی دو نوبت در سال، توسط مرکز سنجش آموزش علوم پزشکی برگزار شود.

این آزمون متمرکز، جایگزین مصاحبه در جلسه شورای انتقال بوده وحدنصاب قبولی ۶۰ درصد نمره کل آزمون است و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها توسط شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با نظر شورای انتقال تعیین می شود.

اولین دوره این آزمون در دی سال جاری برگزار می شود و صرفاً افرادی مجاز به شرکت در آزمون هستند که در سامانه انتقال دانشجویان خارج از کشور به نشانی https://mohed.behdasht.gov.ir/Transition تشکیل پرونده داده و پس از بررسی کارشناسی و طرح در شورای انتقال، طبق آیین نامه مربوطه مجاز به شرکت در آزمون شده اند.

جزییات آزمون ارزیابی علمی دانشجویان فیزیوتراپی شاغل به تحصیل در خارج از کشور در مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است.

براین اساس آزمون ارزیابی صلاحیت علمی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی شاغل به تحصیل در خارج کشور همزمان با سایر آزمون های انتقال به داخل (طبق تقویم آزمون های مرکز سنجش آموزش پزشکی) برگزار می شود، تعداد ۶۰ سؤال و مدت زمان پاسخگویی ۶۰ دقیقه است.

دروس، منابع و ضرایب آزمون ارزیابی علمی دانشجویان فیزیوتراپی شاغل به تحصیل در خارج از کشور

درس ضریب تعداد سوال منبع
الکتروتراپی ۱ و ۲ ۳ ۱۵ سوال Physical Agents in Rehabilitation – An evidence Based Approach to practice ۵th – edition: Michelle H Cdmeron
تمرین درمانی ۱ ۳ ۱۵ سوال The rapeuic Exercise: Foundations and Techniques: ۵th eddition Cardyn Kinser and lynn Aleen colby
آناتومی و کینزیولوژی اسکلتی – عضلانی (مفاصل و عضلات بدن) ۳ ۳۰ سوال Joint structure and function: ۵th Edition- pamela K.Levangie

 

انتهای پیام/

ارسال نظر