صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۶ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
رئیس هیئت فوتبال اصفهان: سپاهان برای میزبانی شاید به کاشان برود

نبی:عذرخواهی تاج از استقلال بزرگی او بود!/ بانوان تماشاگر در بازی تیم ملی در اصفهان حضور دارند

سرپرست تیم ملی فوتبال گفت: 17 مورد ایرادی که در ورزشگاه فولاد شهر بود در حال برطرف شدن است.
کد خبر : 927621

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی محمد نبی در نشست خبری امروز اظهار کرد: جا دارد از همکاری خوب باشگاه ذوب آهن اصفهان تشکر کنم. به ویژه آقای کوهی ریاست کارخانه ذوب آهن و همچنین آقای نکیسا که ما را همراهی نکردند. ورزشگاه آزادی شرایط میزبانی ندارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این دیدار در اصفهان برگزار شود.

وی افزود: استادیوم نقش جهان و امام رضا در مشهد هم بودند اما در مشهد همزمان شده با اربعین و زائرانی که به مشهد می آیند. با توجه به مشورتی که کردیم قرار شد بازی تیم ملی در اصفهان باشد. بخشی از استانداردهای مد نظر  AFC  باید در استادیوم فولادشهر انجام می شد. کار مستمری در چند روز اخیر شده و کارخانه هم پول برای این کار تخصیص داد و سرعت کار بالا رفت.17 مورد ایراد داشت که به آن رسیدگی شده است. فقط چند مورد باقی مانده است. هفته آینده نماینده کنفدراسیون آسیا به تهران می رسد و سپس راهی اصفهان می شود تا از محل اقامت تیم ها و استادیوم بازدید داشته باشد.

نبی ادامه داد: فکر می کنم دو روز بازدید خواهد داشت. چهارشنبه هفته آینده به مالزی برمی گردد. در کنار این موارد یک هفته قبل از بازی هم استادیوم باید در اختیار نمایندگان ای اف سی قرار گیرد. فقط برگزاری بازی در داخل زمین نیست. بخش مدیا و مارکتینگ و امنیت AFC هم دخیل هستند.

سرپرست تیم ملی ادامه داد: این دیدار اول ما در انتخابی جام جهانی بسیار مهم است. در این راند خوشبختانه تک کارت های زرد بخشیده شده است. به هر صورت دست مربیان پر است و با خیال راحت تری می توانند از بازیکنان استفاده کنند. برای ما مهم است که از دیدار اول با قدرت کار را شروع کنیم. تیم ملی دوازدهم شهریور راهی اصفهان می شود. تیم ملی هفدهم شهریور از اصفهان مستقیم به العین امارات می رود. 28 شهریور هم با امارات بازی می کنیم.

وی افزود: امیدواریم همیشه استان اصفهان که میزبان خوبی بوده در این دیدار هم میزبانی خوبی شاهد باشیم. جا دارد از همه کسانی که در این مدت زحمت کشیدند تشکر کنیم. قطعا جلساتی را طاهری رئیس هیئت فوتبال اصفهان داشته و هفته آینده هم ادامه خواهد داشت.

نبی در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت بازی لیگ در فولادشهر برگزار می شود یا خیر گفت: از 7 روز قبل هیچ بازی در آن استادیوم نباید برگزار شود. قاعدتا ذوب آهن در هفته دوم می تواند در این ورزشگاه بازی کند اما بعد استادیوم در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار می گیرد. البته به لحاظ قانونی ما و قرقیزستان باید یک جلسه تمرینی در فولادشهر داشته باشیم.

سرپرست تیم ملی در خصوص اینکه بازی زیر نظر ای اف سی و فیفا است باید تماشاگران خانم هم باشند، گفت: تیم ملی در تاریخ مسابقاتش جمعا 5 الی 6 بار خارج از تهران بازی کرده است. تلاشمان بر این است که در شهرستان ها که شرایط استاندارد دارند بازی های تیم ملی را برگزار کنیم. اصفهان هم تجربه خوبی در این زمینه دارد. این نوبت ما در اصفهان دیدار تیم ملی را برگزار می کنیم و تماشاگرانی که در اصفهان هستند فوتبالی هستند. در خصوص موضوع هواداران خانم هم مشکلی نیست. در لیگ قبلی در اصفهان خانم ها بودند و در بازی اخیر سپاهان هم بانوان حضور داشتند و مرتب و منظم از گیت های خود ورود و خروج کردند. قاعدتا برای بازی های ملی حضور بانوان همیشه بوده و فدراسیون فوتبال با مسئولان استان هماهنگ است.

نبی در مورد آخرین وضعیت بازیکنان سرباز تصریح کرد: چندین جلسه فدراسیون فوتبال، والیبال و بسکتبال و نماینده وزارت ورزش با نیروی مسلح انجام شده و آیین نامه اجرایی آن نوشته می شود و از طریق تربیت بدنی نیروهای مسلح اعلام می شود.

نبی گفت: از اصحاب رسانه تشکر می کنم. از مسئولان استان اصفهان که میزبان ما در بازی با قرقیزستان هستند تشکر می کنم. ان شالله که با برد تیم ملی همراه باشد.

سرپرست تیم ملی در مورد محل تمرین تیم ملی در اصفهان گفت: دو استادیوم ملت و آرارات مدنظر است. باید وضعیت نور این ورزشگاه ها بررسی شود. هفته آینده جلسه ای داریم و مشخص می شود.

نبی در خصوص صحبت های روز گذشته تاج بابت عذرخواهی از استقلال به دلیل گل آفساید پرسپولیس به مس رفسنجان گفت: این بزرگی آقای تاج بوده که این کار را کرده است. این فرهنگ باید در ورزش ما نهایدنه شود تا هر اتفاقی پیش می آید این اتفاق رخ دهد. اگر چه موضوع به طور مستقیم به تاج و فدراسیون ارتباطی نداشته اما بزرگی کرده و عذرخواهی کرده است. این فرهنگ عذرخواهی در فرهنگ کشور باید جا بیفتد. قدم هایی که برای خدمت برداشته می شود باید مثبت باشد. در آن بازی به هر دلیلی در دقایق آخر بود و اشتباه داوری انجام شد، این اشتباهات داوری بالاخره هست.

وی افزود: در همین بازی های یورو2024 که آلمان میزبان بود داور اگر اشتباه نمی کرد آلمان به دور بعدی می رفت اما یکسری چیزها ربطی به فوتبال ما ندارد و در همه جا هست. ان شالله سیستم VAR هم در کشور ما می آید و استادیوم هایی که صاحب این سیستم می شوند بتوانند استفاده کنند. البت این سیستم خالی که خوب نیست. باید داوران هم آموزش ببینند. ان شالله در این فصل شاهد مشکلات کمتری باشیم. 

نبی در خصوص دستورالعمل ها برای فصل جدید گفت: ما سامانه فروش بلیت الکترونیک را خواهیم داشت. برخی استادیوم ها شماره صندلی نداشت تا آن بلیت کارساز شود. دیروز جلسه ای در این خصوص داشتیم. اطلاعیه ای صادر شد که مواردی را گفته ایم همه استادیوم ها رعایت کنند. ورزشگاه هایی که این موارد انجام نشده تا سه هفته فرصت دادیم که درست کنند. جلساتی که کارگروه استانداردسازی گذاشت فدراسیون به عنوان تسهیل گر شرکت کرد. برخی استادیوم های ما 43 ایراد داشتند. این ایرادات با پیگیری ها کمتر شده است. همین حالا که لیگ در حال شروع شدن است برخی ورزشگاه ها به 6 ایراد رسیده اند که باید همان ها هم برطرف شود. همین استادیوم نقش جهان فصل پیش بهترین بوده است اما یکسری اشکللات پیش آمده و باعث شده تا چمن آفت بزند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: همین نقش جهان 15 سال پیش ساخته شده است. مشخص است بعد از این مدت باید ترمیم شود. این قدر مسابقات در این استادیوم زیاد بود که فرصت برای ترمیم نداشتند اما ان شالله این ترمیم انجام می شود.

نبی در خصوص تامین خرید سیستم های کمک داور ویدئویی گفت: خود فدراسیون این پول را تامین کرده است. یک تفاهم نامه بین فدراسیون و شرکت تجهیزات شده است تا پول پرداخت شود. البته تا این لحظه هنوز پرداختی انجام نشده است. تفاهم نامه و کارهای اداری پرداخت پول انجام شده است . وزیر مرتب پیگیر بوده است.

وی در خصوص اینکه اگر قرار باشد فقط دو بازی VAR داشته باشد مشکلی پیش آید، گفت: به هر صورت باید در 8 استادیوم دستگاه ها وارد شود. چند ورزشگاه باید وضعیتشان درست شود. مجبوریم در نیم فصل به تدریج این دستگاه ها را نصب کنیم. کمک داوران VAR هم باید با این سیستم آشنا شوند.


طاهری، رئیس هیئت فوتبال اصفهان: گرای بی سابقه به چمن نقش جهان آسیب زد/ شاید سپاهان برای میزبانی به کاشان برود!

به گزارش آنا، علی طاهری رئیس هیئت فوتبال اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: همان طور که نبی گفت اصفهان برای اولین بار میزبان تیم ملی است و امیدواریم با تلاش مسئولان استان و حمایت های فدراسیون فوتبال میزبانی شایسته ای از اولین بازی تیم ملی در راند دومانتخابی جام جهانی داشته باشیم و ان شالله با یم نتیجه خوب تیم ملی فوتبا کشورمان بتواند قدم اول برای ادامه مسابقات بردارد.

وی افزود: اصفهان میزبان مسابقات متعددی بوده است و تشکر می کنیم از فدراسوین فوتبال به جهت اعتمادی که به استان ما داشتند. امیدواریم با حمایت های مسئولان استان بتوانیم میزبانی شایسته ای برای تیم ملی فوتبال داشته باشیم. جا دارد از زحمات مجموعه ذوب آهن از جمله کوهی و نکیسا تشکر کنیم. آنها برای رفع نواقص ورزشگاه تلاش کردند.

طاهری در خصوص پتانسیل استان اصفهان برای میزبانی تیم ملی ایده ال است یا خیر گفت: ظرفیت در استان اصفهان بابت زیر ساخت ها و یا هتلینگ نشان داده شده که مسابقات مهم بین المللی وقتی برگزار شده مشکلی نبوده است. سعی کردیم همیشه میزبان خوبی باشیم. به واسطه اینکه این دیدار اولین بازی تیم ملی در اصفهان است یک وفاق خوبی بین مردم و استانداری و هیئت فوتبال برقرار شده و فکر می کنم برای میزبانی شایسته همه چیز خوب است.

رئیس هیئت فوتبال اصفهان در مورد چمن نقش جهان گفت: ورزشگاه نقش جهان به دلیل پرترافیک بالایی که در انجام مسابقه داشت یک جورهایی می شود گفت فرصت برای ترمیم چمن نبود. امسال شاهد یک گرمای بی سابقه در کل کشور بودیم. منطقه ای هم که نقش جهان قرار دارد خیلی گرمای شدیدی دارد و این گرما باعث شد چمن آسیب ببیند. سعی کردند با جلساتی که گذاشته اند بازسازی خوبی در نقش جهان انجام شود. باشگاه سپاهان بازی اول را در آنجا برگزاری می کند اما سایر بازی ها را شاید در شهر کاشان انجام دهند تا بازسازی خوبی در چمن انجام دهند. نقش جهان بعد از ورزشگاه آزادی بهترین ورزشگاه کشورمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر