صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
در گفت و گو با آنا

کربکندی: عذرخواهی رئیس فدراسیون بدون مطالعه و بی موقع بود/خیلی مسائل دیگر وجود دارد که باید بابت آن عذرخواهی شود

بازیکن سابق تیم ملی گفت: اگر بنا به عذرخواهی باشد خیلی موارد وجود دارد که باید بابت آنها عذرخواهی شود و نبش قبر بی موقعی از سوی تاج صورت گرفت.
کد خبر : 927618

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال از استقلال بابت اشتباه داوری در دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان در هفته پایانی بیست و سومین دوره لیگ برتر عذرخواهی کرده و این اظهار نظر او را چطور ارزیابی می کند، اظهار کرد: عذرخواهی در مملکت ما مرسوم نیست. کسانی که چه در بُعد سیاسی چه در بُعد ورزشی اشتباهات فاحش کردند رسم نیست که عذرخواهی کنند حتی اگر اشتباه منجر به مرگ شده باشد.  

وی ادامه داد: عذرخواهی رئیس فدراسیون تازگی دارد. به نظرم چنین کاری نبش قبر بود، چون همه چیز تمام شده بود. تیم قهرمان مشخص شده و جام قهرمانی را گرفته بود. عذرخواهی تاج خیلی سوال برانگیز بود و مسائل زیادی پشت این عذرخواهی پیش می‌آید. ممکن است تیمی که حذف شده با یکی دو اشتباه داوری حذف شده باشد. اشتباه تأثیرگذار داوری در هفته پایانی با اشتباه هیچ کدام از هفته‌ها فرقی ندارد، چون هر امتیازی از تیمی کسر شود در سرنوشت آن تیم تأثیر گذاشته است.  

پیشکسوت تیم ملی افزود: نمی‌دانم دلیل عذرخواهی تاج چه بوده و حتماً دلیلی برای خود داشت که تصمیم به عذرخواهی کردن گرفت. در مجموع در یکی دو سال اخیر اشتباهات داوری خیلی زیاد بود و تیم‌هایی بودند که منفعت بردند و در مقابل تیم‌هایی بودند که متضرر شدند. اینکه همه تیم‌ها از اشتباهات داوران منتفع و متضرر شدند حرف غلطی نیست ولی در کل تیم‌هایی بودند که نفع بیشتری بردند و تیم‌هایی ضررشان از نفع‌شان بیشتر بوده است.  

وی یادآور شد: یکی از دلایل اصلی اشتباهات داوری به خود فدراسیون برمی‌گردد. بعد از چندین سال فقدان سیستم کمک داور ویدئویی حس می‌شود، در حالی که به دفعات جای خالی VAR در فوتبال ایران مطرح شد و هر بار با توضیحاتی که مشکل را حل نکرد موضوع نصب دستگاه VAR در ورزشگاه‌ها به تأخیر افتاد. امسال هم که تصمیم گرفته شده تا از این سیستم استفاده شود ورزشگاه‌ها استاندارد نیستند و تیم‌ها نمی‌دانند در کدام ورزشگاه بازی می‌کنند. یک بازی برای تیم ملی داریم و فدراسیون نمی‌داند در کدام ورزشگاه آن را برگزار کند. اول نام یک ورزشگاه به جای آزادی معرفی می‌شود و بعد ناچار به تغییر ورزشگاه می‌شوند. ورزشگاهی که زمین چمن مطلوبی دارد هم کمبود هتل بین‌المللی دارد.  

کربکندی تأکید کرد: اگر بنا به عذرخواهی باشد خیلی موارد وجود دارد که باید بابت آنها عذرخواهی شود. از طرفی هر مسابقات مسئول برگزاری دارد و مسابقات لیگ برتر زیرنظر سازمان لیگ برگزار می‌شود و این سازمان رئیس دارد. هر چه بوده نبش قبر بی موقعی از سوی تاج صورت گرفت و اینکه چه هدفی را دنبال می‌کرده نمی‌دانم. ضمن اینکه برای اولین بار بود می‌دیدیم یکی از مسئولان فوتبالی عذرخواهی می‌کند. این موضوع می‌تواند تبعات داشته باشد و مسائل مهم‌تری داشتیم که نیاز به عذرخواهی داشت.  

پیشکسوت تیم ملی تصریح کرد: عذرخواهی پس از یک بازی که نتیجه آن دو ماه قبل مشخص شده چیزی را عوض نمی‌کند. شاید مرهمی باشد، اما چنین حرکتی ایجاد یک‌سری توقع ایجاد می‌کند. در آینده انتظار تکرار عذرخواهی برای دیگر تیم‌ها شکل می‌گیرد. شاید این عذرخواهی تاج اولین و آخرین بار بود. آنچه مشخص است کار بررسی شده و همراه با مطالعه‌ای نبود. نباید بدعت‌هایی گذاشته شود که برگزاری مسابقات را سخت می‌کند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر